Nemecká sieť technických kontrol TÜV uverejňuje každý rok rebríček spoľahlivosti. Tzv. TÜV Report je tradične rozdelený podľa vekových kategórií a od vlaňajška doň pribudla ďalšia skupina áut. Keďže vozový park v Nemecku aj v Európe starne, rozhodli sa uverejniť aj štatistiku dvanásťročných a trinásťročných áut. Ich poradie určuje percentuálny podiel porúch daného modelu. Kľúčové sú len oblasti, ktoré sú povinné pre absolvovanie úspešnej nemeckej STK a najazdené kilometre poradie neovplyvňujú. Keďže v období od júna 2023 do júla 2024 technici skontrolovali 10,2 milióna áut, ide o veľmi objektívnu štatistiku.
Čítajte aj TÜV Report: Máme tu nový megarebríček spoľahlivosti áut. Ako je na tom to vaše?Čo sa týka výskytu porúch, je pochopiteľné, že autá s vekom dvanásť a trinásť rokov už budú trpieť viacerými neduhmi a že práve technické kontroly ukážu majiteľom, čo treba opraviť. Napriek tomu ale vidno trend, že niektoré modely dokážu odolávať času a spoľahlivosťou sa vyrovnávajú mladším kusom. A zároveň aj platí, že ak sú niektoré modely nespoľahlivé už v mladšom veku, ich skóre sa starnutím zhoršuje.
Jednoznačným víťazom najstaršej kategórie je Porsche 911, čo je ale pochopiteľné vzhľadom na nízky priemerný počet najazdených kilometrov a očakávanú servisnú starostlivosť majiteľov. Od druhého miesta, síce s určitým odstupom, však skončili modely, ktoré môžu byť lákavé pre kúpu z druhej ruky. Reč je o Mitsubishi ASX, o Volkswagene Golf Plus, o Audi Q5 a o Volskwagene Touareg. Zaujímavým výsledkom je aj delené desiate miesto BMW X5/X6, ktoré sa v mladších kategóriách umiestnili v skupine podpriemerne spoľahlivých áut.
Na opačnom konci tabuľky nájdeme modely Dacia a Renault. Keďže obe patria do jednej aliancie, ide o veľmi zlý výsledok, ktorý prezrádza, že dané generácie modelov Mégane, Sandero, Clio, Logan a Twingo sú poruchové a pri ich kúpe treba byť obozretný. Celkové poradie aj s mierou porúch pre kategóriu dvanásťročných a trinásťročných áut nájdete na nasledujúcich stranách.