Škoda predstavila svoj prvý moderný elektromobil na platforme MEB v roku 2020. A hoci nemohla tušiť ako sa Enyaq presadí v nových vodách, vykľul sa z neho úspešný príbeh. Hneď v nasledujúcom roku sa preň rozhodlo viac ako 48 000 zákazníkov a o rok neskôr sa predalo ešte o približne tisíc kusov viac. No skutočný boom prišiel v roku 2023, keď registrácie Enyaqu vyleteli na viac ako dvojnásobok – 81 700 kusov. No a Enyaq nepoľavil ani vlani. Za prvých desať mesiacov sa vyšvihol na štvrtú priečku najúspešnejších elektromobilov v Európe a v samotnom októbri bol jednotkou. Ešte zaujímavejšie je, že sa stal vôbec najúspešnejším elektromobilom koncernu Volkswagen.
Pozrite si prvé video k inovovanej Škode Enyaq
Čítajte viac Prvá jazda: Škoda Elroq – ‘krátky Enyaq‘ jazdí výborne. Konkurentom dá zabraťTo asi Škoda nečakala a už vôbec nie vedenie vo Wolfsburgu. Udržať ho v dobrej kondícii má modernizácia, ktorou Enyaq prejde v tomto roku. Vlastne za pár dní. Novinku totiž Škoda predstaví už 8. januára. Zatiaľ tu máme avízo v podobe prvých skíc a fotografií detailov, ktoré jasne prezrádzajú, že po vzore mladšieho modelu Elroq dostane aj Enyaq novú prednú masku Tech-Deck Face. Tá bude ukrývať väčšinu senzorov asistenčných systémov. V súvislosti s tým sa na Enyaqu objavia aj nové delené svetlá, za príplatok Matrix LED. Tie denné budú mať aj funkciu smerových a obrysových svetiel. Nejde o novinku, pretože, presne také isté svetlá má aj nový Elroq. Platiť to bude aj o nápise Škoda s povrchovou úpravou Dark Chrome.
Spredu sa tak budú Enyaq a Elroq líšiť v podstate len inak tvarovaným nárazníkom, čo môže byť pre Enyaq problémom. Tieto autá bude totiž ťažké rozlíšiť, hoci cenou sú od seba ďaleko. Zadná časť ostane prakticky bez zmien. Platiť to bude aj o verzii Enyaq Coupé. Špecifikom Enyaqu sa stane len nový zelený lak Olibo Green. Do kabíny nás Škoda nepustila, ale veľké zmeny nečakáme. S istotou sa v nej ale objaví nový volant z Elroqa a tiež výkonnejší 13-palcový infotainment s umelou inteligenciou. Z Elroqa by mal Enyaq prevziať aj systém samočinného parkovania. Škoda tiež avizuje dlhší dojazd, no nie vďaka zvýšeniu kapacity akumulátora, ale lepšej aerodynamike. Na bližšie informácie si budeme musieť počkať do stredy. Prvé autá by sa mohli dostať k zákazníkom na jar.