Nový patent, ktorý si dalo BMW zaregistrovať na Európskom patentovom úrade, rieši dlhodobý problém slnečných clôn ktoré zavadzajú keď ich nepotrebujete. Pri bežných autách to nie je až také vypuklé, ale pri kabrioletoch alebo pri modeloch s veľkou panoramatickou strechou sklopená clona uberá z výhľadu. Keďže doteraz neexistoval spôsob, ako ich celkom skryť, výrobcovia používajú v týchto prípadoch o čosi užšie clony, tak aby nepresahovali rám čelného okna. Užšia clona však v prípade potreby horšie tieni. BMW si ale myslí, že má riešenie.
Čítajte viac V zámorí sme vyskúšali nový Mini Cooper Cabrio a zoznámili sa aj s BMW 2 Gran CoupéVyvíja clonu z priehľadného materiálu, aby sa stala takpovediac neviditeľnou a nebránila priehľadnosti strešného okna. Aby však dokázala účinne cloniť, keď ju vyklopíte, stane sa nepriehľadnou. Podobne ako to dokážu niektoré panoramatické strechy, napríklad strecha Solarbay v novom Renaulte Symbioz. Keď nimi preteká elektrický prúd, stanú sa mliečne a úplne nepriehľadné. BMW však plánuje ísť ešte ďalej a hovorí, že inteligentný systém môže tiež reagovať na faktory, ako je čas, miesto a počasie, aby automaticky nastavil slnečnú clonu, ako aj reagovať na fyzické prepnutie.
Čítajte viac Fabrika BMW v americkom Spartanburgu má 30 rokov. Boli sme sa tam pozrieťUvidíme, ako sa nápad uchytí a či vôbec dospeje do štádia sériovej výroby. Vyriešiť treba napríklad bezpečnostný faktor. Sklenená clona alebo clona z plexiskla môže byť v prípade havárie oveľa nebezpečnejšia ako clona čalúnená mäkkým materiálom. Hladký a lesklý povrch sa tiež neubráni nevzhľadným odtlačom prstov a reflexom. Logickejšie by nám pripadalo nahradiť takúto clonu priamo elektrochromatickým pásom integrovaným do vrchnej časti čelného okna. Takto by zabilo BMW dve muchy jednou ranou – clonenie pred ostrým svetlom a zároveň by sa úplne zbavilo tradičnej clony.