
Honda uviedla svoj prvý elektromobil Honda e na trh v roku 2020. Predchádzala mu štúdia Urban Concept z roku 2017 a prototyp z roku 2019. Tento retro-futuristický hatchback s kamerami namiesto spätných zrkadiel a dizajnom pripomínajúcim Civic prvej generácie, síce očaril publikum, no utrpel fiasko. V roku 2024 Honda zastavila výrobu a z Európy ho stiahla ešte o rok skôr. Za štyri roky produkcie preň našla len 12 500 kusov, čo bolo tragicky málo.
Samotné auto za to nemohlo, hoci batéria s kapacitou 35,5 kWh ponúkala len skromný dojazd 220 km, aj to iba v ideálnych podmienkach. Zato sa Honda e mohla pochváliť extra zábavnými jazdnými vlastnosťami, keďže túto elektrickú „motokáru“ poháňal vzadu uložený elektromotor s výkonom 100 alebo 113 kW, a tiež hypermoderným interiérom, kde palubnú dosku tvoril široký pás displejov. Hondu e však nakoniec „zabila“ cena.

Na Slovensku štartovala na 35 000 eurách, ale lepšie vybavené verzie atakovali hranicu 40 000 eur, čo bolo na malý mestský hatchback priveľa. Honda tak oznámila, že s nástupcom do budúcna neráta. Teraz ale britský Auto Express priniesol zaujímavú informáciu. Honda e dostane šancu na reparát. Pôjde však o projekt, ktorý nebude mať nič spoločné s novými elektromobilmi 0 Series, oznámenými na veľtrhu CES v Las Vegas. Honda e bude totiž podstatne menšia.

Mohla by byť odpoveďou Hondy na dopyt po cenovo dostupných elektromobiloch. „O Honde e uvažujeme mimo série 0,“ povedal Katsushi Inoue, šéf rozvoja elektromobilov Hondy. „Sme vo fáze vývoja. Dnes nie je nič definitívne rozhodnuté, ale chápeme, že sa otvára nový trh malých elektromobilov, pričom séria 0 taká malá byť nemôže. Takže sa najprv postaráme o hlavný trh a v budúcnosti budeme uvažovať o menších vozidlách, postavených na menšej platforme,“ dodal.
Novinka by sa mohla podobať na koncept Sustaina-C, vyrobený z recyklovaných materiálov a predstavený v Tokiu v roku 2023, aj s malým elektrickým bicyklom v kufri. Druhá generácia by mala zároveň odstrániť najväčšiu nevýhodu tej prvej – vysokú cenu. Na zníženie nákladov môže použiť japonská automobilka kooperáciu s niektorým z čínskych výrobcov. Súpermi budú v budúcnosti nový Renault Clio E-Tech či ohlásený malý elektromobil Volkswagenu s cenou pod 20 000 eur.