Fio bankaFio banka

Volkswagen má za sebou zlý rok a pred sebou ešte horší

V roku 2025 nepredstaví Volkswagen žiaden nový elektromobil, bude prepúšťať, snažiť sa zachrániť čínsky trh, oživiť európsky a dúfať, že Trump mu neskomplikuje život v USA.

20.01.2025 12:00
Nemecko Volkswagen IG Metall rokovania mzdy Foto:
Takto zamestnanci Volkswagenu demonštrovali vo Wolfsburgu počas minuloročných mzdových rokovaní medzi vedením a odbormi.
debata (3)

Skupina Volkswagen má za sebou ďalší zlý rok, globálny predaj jej vlani klesol a automobilka VW musela v záujme ďalšej existencie oznámiť masívne prepúšťanie, znižovanie platov a hrozí aj zatváranie tovární.

My sme zverejnili rozsiahlu úvahu o tom, že Volkswagen sa uberá slepou cestou už v lete v roku 2022, bohužiaľ, ukázala sa viac ako oprávnená. Tu si ju môžete prečítať:

Volkswagen Čítajte viac Volkswagen stojí na križovatke. Pôjde ďalej slepou cestou?

Rok 2025 bude pre nemeckú automobilku naozaj náročný, pretože v budúcom roku značka Volkswagen nepredstaví ani jedno nové elektrické auto, pričom kľúčové produkty budú odložené kvôli oneskoreniam vo vývoji softvéru.

Okrem toho sa bude musieť nemecký koncern vyrovnať s klesajúcim odbytom v Číne, kde pri elektrických a plug-in hybridných modeloch absolútne prestal byť konkurencieschopný a domáce čínske značky ho doslova „prevalcovali“.

Aj keď to nepovažujeme za úplne pravdepodobné, môže dôjsť k obchodnej vojne aj medzi Európou a Čínou, pričom sa už teraz novozvolený americký prezident Donald Trump vyhráža zvýšením ciel. Tak, ako v Číne nedokáže Volkswagen konkurovať miestnym značkám, nedokáže to ani v USA. Dôvod je ale trochu iný – nemecká značka nemá v ponuke žiadny pikap a bez neho akoby v USA ani neexistovala. A aj keď to bývalý šéf americkej divízie vyžadoval, značka nedokázala do USA dostať ani žiadne plug-in hybridy. Radšej „problematického“ šéfa odvolala.

Small-17716-Pablo Di Si President CEOVolkswagen Groupof America CEOof Volkswagen Brand North American Region Čítajte viac Kríza pokračuje, šéf amerického VW asi skončí. Kvôli elektromobilom a plug-in hybridom

Šéf koncernu Oliver Blume podniká kroky na vyplnenie medzier v portfóliu VW. Značka v novembri spustila výrobu Tayronu, veľkého SUV predávaného aj ako plug-in hybrid. Taktiež obľúbené modely so spaľovacím motorom ako VW T-Roc a Audi Q3 sa dočkajú zásadnej modernizácie a do predaja naplno vstúpi Škoda Elroq, od ktorej koncern očakáva „silné čísla“ aj vďaka relatívne dostupnej cene.

V Európe sa v uplynulom roku Volkswagenu relatívne darilo, nie však vďaka elektrickým autám, ale kvôli oživenému záujmu o modely so spaľovacími motormi. Taktiež po štyroch rokoch konečne dokázal dostať svoj problematický softvér do plne funkčnej podoby, v ktorej mal byť už pri jeho uvedení v novom Golfe 8. generácie v roku 2020. Problémy so softvérom naštrbili povesť značky pomerne dramatickým spôsobom, aj keď sa o tom veľmi nepísalo.

Car-data-is-increasingly-being-used-by-law-enforcement-in-criminal-cases Čítajte viac Megaškandál: VW unikli dáta o 800-tisíc elektroautách. Umožnili sledovať autá politikov aj policajtov

„V priebehu budúceho roka bude VW nútený predávať starú technológiu novým zákazníkom,“ povedal pre server Autonews automobilový analytik Matthias Schmidt. „A to bude veľmi ťažké,“ doplnil. Navyše už aj v Európe predaj elektromobilov, na ktoré vsadila nemecká automobilka doslova všetko, stagnuje a v USA dokonca klesá, takže prežiť rok 2025 bez zásadnej (presnejšie akejkoľvek) elektrickej novinky a dosiahnuť nejaké zmysluplné elektro-predaje bude pre Volkswagen v roku 2025 de facto nemožné. Pomôcť by mu mohli iba masívne dotácie na ich nákup, o ich opätovnom zavedení sa v Nemecku už diskutuje.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Volkswagen #prepúšťanie vo Volkswagene #kríza Volkswagenu
Články podľa značiek