Európske konzorcium Euro NCAP minulý rok otestovalo 44 vozidiel. Okrem tradičných nárazových testov sa zameriava aj na spoľahlivosť fungovania bezpečnostných asistentov. Nároky sa pritom pravidelne revidujú a sprísňujú, a tak je pre automobilky dôležité zvyšovať bezpečnosť áut, aby sa nestalo, že si nízkym hodnotením zhoršia renomé.
Okrem pravidelných správ hodnotiacich výsledky crashtestov vyhlasuje Euro NCAP aj najlepšie modely roka v jednotlivých segmentoch. Tento rok si titul najlepších pripísalo päť automobilov v piatich kategóriách. Celkovým víťazom sa stal Mercedes-Benz triedy E, ktorý dosiahol najvyššie priemerné skóre zo štyroch hodnotených oblastí (ochrana dospelých, ochrana detí, ochrana zraniteľných účastníkov premávky, bezpečnostné asistenty).

Kým triumf niektorého modelu Mercedes-Benz nie je prekvapivý, v kategórii malých SUV zvíťazil čínsky elektrický model Zeekr X, ktorý sa pochopiteľne stal aj najbezpečnejším elektromobilom za minulý rok. Vo svojej triede dosiahol lepšie výsledky ako napr. Volvo EX30, Toyota C-HR, Cupra Tavascan, MG HS alebo Porsche Macan.
V triede veľkých SUV vynikla Mazda CX-80 a bezpečnosťou prevýšila ďalších päť sedemmiestnych SUV. Tesne za ňou sa umiestnilo Audi Q6 e-tron. V kategórii veľkých rodinných áut, ktorej zodpovedá stredná trieda vozidiel, boli v minulom roku najbezpečnejšie Škoda Superb a Volkswagen Passat. Vo výsledkoch figurujú oba modely spoločne, lebo technicky sú takmer totožné.

Ani víťazi z minulého roka sa však nemôžu dlhodobo spoliehať na dosiahnuté výsledky. Metodika nárazových testov a skúšok bezpečnostných asistentov sa bude meniť v roku 2026. Hodnotenie podľa získaných hviezd ostane, ale na zisk plného počtu piatich hviezd bude potrebné dosiahnuť ešte lepšie výsledky, ako majú dnešní premianti.