V roku 2024 sa registrácie nových áut mierne zvýšili o 0,8 percenta na približne 10,6 milióna kusov, uvádza združenie európskych výrobcov ACEA. Z trhov „silnej štvorky“ vykázal najväčší nárast španielsky, až o 7,1 percenta. Na zvyšných troch však predaj áut klesol, aj keď nie nejako dramaticky. Vo Francúzsku o 3,2 percenta, v Nemecku o rovné percento a v Taliansku o pol percenta.
V decembri 2024 sa registrácie nových áut v EÚ zvýšili o 5,1 %, takže posledný mesiac bol v EÚ silný, podobne ako na Slovensku. Z8merne sme nenapísali „v celej“, pretože medzi veľkými trhmi boli v poslednom mesiaci uplynulého roku naozaj dramatické rozdiely. Španielsky trh rástol extrémnym, takmer 30-percentným tempom a aj vo Francúzsku sa registrácie medziročne zvýšili, aj keď len o 1,5 percenta. V Nemecku a Taliansku sa však predaj nových áut v decembri výrazne znížil – v Nemecku o 7,1 % a v Taliansku o 4,9 %.
Elektromobily zostali treťou najobľúbenejšou voľbou pre kupujúcich v roku 2024. V decembri ich podiel na trhu dosiahol 15,9 %, celoročne 13,6 % (pokles o 1 percento), čím opäť prekonali naftové autá, ktorých podiel klesol na 11,9 %.

Avšak pokiaľ sa pozrieme na december 2024, predaj elektromobilov v ňom medziročne klesol o 10,2 % na 144 367 kusov . Tento pokles bol spôsobený predovšetkým výrazným poklesom registrácií v Nemecku ( o 38,6 %) a Francúzsku (o 20,7 %). V oboch krajinách naopak vzrástol záujem o plug-in hybridy, v decembri vo Francúzsku až takmer o 45 percent. V rámci celej EÚ však podiel elektromobilov na celkovom ročnom predaji áut mierne klesol – zo 7,7 percenta v roku 2023 na 7,1 percenta v uplynulom roku.
V roku 2024 rástol záujem o elektrifikované autá, teda o mild- a full-hybridy, ktorý sa medziročne zvýšil z 25,8 na 30,9 percenta. Elektrifikované autá sa začínajú doťahovať na čisto benzínové, ktoré boli v uplynulom roku najpredávanejšími, no ich podiel na trhu medziročne klesol z 35,3 na 33,3 percenta.