Fio bankaFio banka

Toyota RAV4: Nová generácia sa už rysuje. Vraj aj čisto elektrická

Šiesta generácia jedného z najpopulárnejších SUV planéty príde aj ako čistý elektromobil. Tvrdí to japonský magazín BestCar. Plug-in hybrid by zas mal mať dlhší dojazd.

22.01.2025 18:00
Toyota RAV4 - 2026 Foto:
Prototypy šiestej generácie Toyoty RAV4 sú už na cestách. Zatiaľ v kamufláži.
debata

Nezdá sa to, ale piata generácia Toyoty RAV4 je tu s nami od roku 2018. Takže je zrejmé, že jej kariéra sa pomaly chýli ku koncu. Tú novú by sme mali vidieť niekedy koncom budúceho roka. Pokročilé štádium vývoja naznačujú prvé snímky testovacieho prototypu. Ten je zatiaľ zahalený kamuflážou, no zdá sa, že dizajn bude o čosi aerodynamickejší. Zväčša dobre informovaný japonský magazín BestCar tvrdí, že novinka o čosi podrastie. Na dĺžku by mala mať až 4,7 metra , čo predstavuje nárast 85 mm. Rázvor náprav sa má natiahnuť o 60 mm na konečných 2 750. S väčším formátom bude RAV4 lepšie pripravená na boj s novou konkurenciou.

Toyota bZ4X FWD Executive - test 2025 Čítajte viac Test: Toyota bZ4X – s novou cenou dáva väčší zmysel

O hybridnom pohone nepochybujte. Pôvodné informácie o nahradení atmosférického 2,5 litrového 4-valca menším preplňovaným motorom 1,5 Turbo sa však zatiaľ nepotvrdili. Toyota dá pravdepodobne prednosť evolúcii, podobne ako pri sedane Camry, s ktorým bude RAV4 naďalej zdieľať platformu TNGA-K. Výkon hybridu by mal i tak o čosi narásť – na 168 kW pri predokolke a na 173 kW vo verzii s pohonom oboch náprav. Z ponuky nevypadne ani plug-in hybrid. Ten by mal ale dostať batériu s kapacitou nad 20 kWh, v porovnaní s 18,5 v súčasnosti. S takýmto akumulátorom by sa mohol elektrický dojazd predĺžiť až na 120 km. No najprekvapivejšou informáciou je, že Toyota chystá aj čisto elektrickú verziu.

Takto si dizajn novej Toyoty RAV4 predstavuje... Foto: BestCar
Toyota RAV4 - 2026 Takto si dizajn novej Toyoty RAV4 predstavuje magazín BestCar. Ide práve o elektrickú verziu so zaslepenou prednou maskou.

Tá si pravdepodobne požičia elektrické komponenty z bZ4X. Len to by ale nestačilo. Aby totiž dokázala elektrická „ravka“ konkurovať súperom, potrebovala by oveľa väčšiu batériu, než je kapacita akumulátora v bZ4X (64 kWh) – aspoň 80 kWh. Potrebovala by sa tiež rýchlejšie nabíjať – z 10 na 80 % za asi 20 minút, ako to zvládajú kórejské elektromobily. Navonok by mali byť medzi hybridnou a elektrickou verziou minimálne rozdiely. Očakáva sa len zaslepená predná maska a nejaké tie aerodynamické vylepšenia. Rovnaká má byť aj ponuka stupňov výbavy. S plnou elektrifikáciou sa RAV4 pustí do boja napríklad s Teslou Y alebo aj Škodou Enyaq či Nissanom Ariya.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota RAV4
Články podľa značiek