Nezdá sa to, ale piata generácia Toyoty RAV4 je tu s nami od roku 2018. Takže je zrejmé, že jej kariéra sa pomaly chýli ku koncu. Tú novú by sme mali vidieť niekedy koncom budúceho roka. Pokročilé štádium vývoja naznačujú prvé snímky testovacieho prototypu. Ten je zatiaľ zahalený kamuflážou, no zdá sa, že dizajn bude o čosi aerodynamickejší. Zväčša dobre informovaný japonský magazín BestCar tvrdí, že novinka o čosi podrastie. Na dĺžku by mala mať až 4,7 metra , čo predstavuje nárast 85 mm. Rázvor náprav sa má natiahnuť o 60 mm na konečných 2 750. S väčším formátom bude RAV4 lepšie pripravená na boj s novou konkurenciou.

O hybridnom pohone nepochybujte. Pôvodné informácie o nahradení atmosférického 2,5 litrového 4-valca menším preplňovaným motorom 1,5 Turbo sa však zatiaľ nepotvrdili. Toyota dá pravdepodobne prednosť evolúcii, podobne ako pri sedane Camry, s ktorým bude RAV4 naďalej zdieľať platformu TNGA-K. Výkon hybridu by mal i tak o čosi narásť – na 168 kW pri predokolke a na 173 kW vo verzii s pohonom oboch náprav. Z ponuky nevypadne ani plug-in hybrid. Ten by mal ale dostať batériu s kapacitou nad 20 kWh, v porovnaní s 18,5 v súčasnosti. S takýmto akumulátorom by sa mohol elektrický dojazd predĺžiť až na 120 km. No najprekvapivejšou informáciou je, že Toyota chystá aj čisto elektrickú verziu.

Tá si pravdepodobne požičia elektrické komponenty z bZ4X. Len to by ale nestačilo. Aby totiž dokázala elektrická „ravka“ konkurovať súperom, potrebovala by oveľa väčšiu batériu, než je kapacita akumulátora v bZ4X (64 kWh) – aspoň 80 kWh. Potrebovala by sa tiež rýchlejšie nabíjať – z 10 na 80 % za asi 20 minút, ako to zvládajú kórejské elektromobily. Navonok by mali byť medzi hybridnou a elektrickou verziou minimálne rozdiely. Očakáva sa len zaslepená predná maska a nejaké tie aerodynamické vylepšenia. Rovnaká má byť aj ponuka stupňov výbavy. S plnou elektrifikáciou sa RAV4 pustí do boja napríklad s Teslou Y alebo aj Škodou Enyaq či Nissanom Ariya.