Je známe, že potom, ako Nemecko zrušilo dotácie na elektromobily, tie sa tam prakticky prestali predávať. Stačí sa pozrieť na december 2024, keď tam predaj elektromobilov medziročne klesol takmer o 40 percent a tento trend trvá už niekoľko mesiacov. V Nemecku sa už veľmi vážne diskutuje o tom, že jediným spôsobom ako zachrániť trh s elektromobilmi, je opätovne zaviesť výrazné dotácie na ich nákup.
A zrejme nielen v Nemecku. Nemecký kancelár Olaf Scholz totiž prišiel s informáciou, že v hre je celoúnijné zavedenia dotácií na elektrické autá. Scholz vo svojom prejave na Svetovom ekonomickom fóre v Davose deň po nástupe amerického prezidenta Donalda Trumpa do úradu povedal, že odpoveďou Európy na rastúci počet globálnych výziev musí byť ekonomicky silnejšia Európa s konkurencieschopnejším priemyslom a menšou byrokraciou.

„Potrebujeme pragmatické riešenia, nie ideologické,“ povedal. „A preto som rád, že predsedkyňa Komisie teraz prijal môj návrh na harmonizované celoeurópske nákupné dotácie na e-autá,“ dodal s odkazom na Ursulu von der Leyenovú z Európskej komisie.
Scholz trvá na tom, že „e-mobilita je budúcnosť" a doplnil, že každý, kto naznačuje opak, poškodzuje nemecký priemysel. V Nemecku však už približne o mesiac budú predčasné parlamentné voľby, ktorých výsledok môže výrazným spôsobom ovplyvniť oficiálny postoj krajiny k elektromobilite, na ktorý už teraz vplýva aj odmietnutie Green Dealu americkým prezidentom Donaldom Trumpom.