

V roku 2022 predstavila Škoda koncept Vision 7S. Prezentoval nový dizajnový jazyk Modern Solid, ktorý si už našiel cestu do nového Elroqa či nedávno modernizovaného Enyaqa, a tiež zámer priviesť na svet elektrickú vlakovú loď Škody. Stať by sa tak malo do dvoch rokov. Česká automobilka už na projekte usilovne pracuje, čo dokázali snímky zamaskovaných predprodukčných prototypov na cestách. Práve tie sa stali základom počítačových ilustrácii ruského magazínu Kolesa.ru, ktoré sa snažia odhadnúť finálnu podobu novinky. A nemusia byť ďaleko od reality.
Pozrite si koncept Škoda Vision 7S
Už testovacie exempláre naznačili, že novinka na hranici piatich metrov sa bude musieť vzdať niektorých výstredností, ako napríklad absentujúceho stredového stĺpika, digitálnych spätných zrkadiel či zadného páru dverí, ktorý sa otváral protismerne. Kvôli nákladom bude finálna verzia o čosi konvenčnejšia. Zato jej ostane predná maska Tech-Deck Face, ktorá ukrýva množstvo senzorov, výsuvné kľučky dverí a pravdepodobne aj nová grafika svetiel v tvare písmena T. Ale len vzadu. Predné svetlá budú rozdelené a veľmi podobné Enyaqu či Elroqu, vrátane „pixelového“ osvetlenia masky.

Základné proporcie by mali byť podobné konceptu, vrátane obrovského rázvoru náprav 3 075 mm, ktorý umožní namontovať do podlahy batériu s využiteľnou kapacitou až 86 kWh, čo je o deväť viac ako v Enyaqu. Dojazd by sa tak mohol natiahnuť na 600 km. No aj tých 400 či 500 v realite by bolo vítaných. Predpokladá sa, že k dispozícii budú verzie so zadným náhonom aj s pohonom oboch náprav. Hovoriť o výkone je predčasné, ale predpokladáme, že elektromotory si novinka požičia z Enyaqu, takže by mohla disponovať výkonom 150 a 220 kW. Prípadne 250 kilowattmi, čo je výkon verzie Enyaq RS.

V kabíne by malo mať 7-miestne SUV veľkú 13-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku, päťpalcový virtuálny kokpit, head-up displej a na rozdiel od Enyaqu aj praktické otočné ovládače Smart Dials, známe zo Superbu a Kodiaqu. Je možné, že v ponuke bude aj päťmiestna verzia s obrovským batožinovým priestorom. Nabíjanie urýchli podpora nabíjacieho výkonu až 200 kW. Nové veľké SUV si bude na trhu merať sily nielen s Peugeotom e-5008, ale aj s Kiou EV9 a novým Hyundaiom Ioniq 9, hoci v porovnaní s nimi bude predsa len o čosi menšie. A názov? Škoda má napríklad registrovaný názov Eviatiq, ktorý by luxusnému SUV naozaj svedčal.