Po týchto ‘jazdenkách‘ sa v Európe vlani len tak zaprášilo

Najpredávanejším jazdeným vozidlom online v Európe sa v minulom roku podľa Carvaga stalo BMW 3, na Slovensku to bola Škoda Octavia.

30.01.2025 05:00
Carvago Foto:
Zákazníci, ktorí nakupujú autá online, častejšie volia prémiovejšie vozidlá s nižším nájazdom ako v klasických bazároch.
debata (1)

Carvago, najväčšia online platforma pre nákup a výkup jazdených vozidiel, zverejnila najnovšie štatistiky o najobľúbenejších jazdených vozidlách v Európe za rok 2024. Pri nákupe online majú zákazníci trochu iné preferencie, než pri nákupe v klasických „kamenných“ autobazároch. V priemere volia o niečo drahšie a mladšie vozidlá.

Aby sme boli konkrétni – najčastejšie sa online predávali autá s mediánovým (spriemerovaným) vekom 4 roky, s mediánovým nájazdom 70 950 kilometrov a mediánovou cenou 25 631 eur. Na Slovensku sme si dopriali viac – kupovali sme drahšie autá s nižším nájazdom. Spriemerovaná cena jazdeného auta bola na Slovensku 27 521 eur a priemerný nájazd 67 450 kilometrov. Len pre zaujímavosť – Autobazár.EU uvádza za rok 2024 priemernú cenu inzerovaného jazdeného vozidla na Slovensku na úrovni 20 800 eur.

Auto Esa - autobazár Čítajte viac Šok: ‘S elektromobilmi končíme,‘ tvrdí veľký český autobazár

Online trh s jazdenými vozidlami vykazuje naprieč Európou zaujímavé rozdiely. Nemecko je vďaka Volkswagenu Golf jedinou krajinou, kde sa na prvom mieste umiestnil model domácej automobilky. Tamojší producenti sú zároveň veľmi silní aj v zahraničí, keď ovládli prvé miesto predaja v Taliansku vďaka BMW 3 a v Česku prostredníctvom Audi A6. Dobre si viedla aj Škoda Octavia, ktorá na domácom trhu síce skončila až na treťom mieste, ale stala sa najpredávanejším autom na Slovensku a na stupne víťazov sa dostala aj v Rumunsku.

Práve Rumunsko a Poľsko sa stali jedinými trhmi, ktorým vládli mimoeurópske automobilky – v Rumunsku bol medzi zákazníkmi Carvago najobľúbenejším vozidlom Hyundai Tucson a v Poľsku Ford S-Max. Najnáročnejšími zákazníkmi sú Taliani. Vyberajú vozidlá s najnižším nájazdom, naopak autá s najvyšším nájazdom sa v minulom roku predávali v Poľsku. Na Slovensku bola v minulom roku najpredávanejším jazdeným vozidlom online Škoda Octavia, ktorá bola zároveň aj najpredávanejším novým autom na Slovenku.

Zaujímavé je, že najpredávanejším jazdeným autom v Európe sa podľa štatistík Carvaga stalo BMW radu 3, ktoré na Slovensku skončilo až šieste. Naopak, Audi A6 bodovalo rovnako v Európe (2. miesto), ako aj na Slovensku (3. miesto). Podobne na tom sú aj Škoda Octavia, ktorá v Európe skončila na tretej priečke a na Slovensku na prvej a Volkswagen Passat, ktorý bol v Európe štvrtý a na Slovensku druhý.

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #jazdené autá #ojazdené autá #predaj jazdených áut #Carvago
Články podľa značiek