Mazda si vizuál nové loga síce nechala patentovať už minulý rok na jeseň, no až teraz s ním oficiálne vyšla na svetlo sveta. Je to jeho prvá výraznejšia zmena približne po troch dekádach. Má minimalistické prevedenie, s ladnými čiernymi tenkými líniami. Odborníci na vizuálnu identitu na ňom vyzdvihujú najmä jeho čistý dizajn, teda absenciu prebytočných ozdobných detailov.
Jeho tvorcovia sa inšpirovali nielen aktuálnymi dizajnovými trendmi, ale aj vlastnou filozofiou Kodo – Soul of Motion, ktorá sa prenáša do ladných kriviek exteriéru a kladie veľký dôraz na zladenie detailov v interiéri.
„Naším cieľom bolo vytvoriť symbol, ktorý predstavuje posun k ešte čistejšiemu a modernejšiemu sebaprezentovaniu. Čierna farba je nadčasová a kladie dôraz na základný dizajn bez rušivých prvkov,“ uviedol hovorca spoločnosti.
Portál Creative Bloq, ktorý sa zaoberá hodnotením vizuálnych identít a značiek, opisuje túto zmenu ako „majstrovskú ukážku nekomplikovaného dizajnu“. Zdôrazňuje, že čím je logo jednoduchšie, tým rýchlejšie si ho verejnosť dokáže spojiť s konkrétnou značkou. V prípade Mazdy je silueta písmena „M“ dobre rozpoznateľná a pohotovo evokuje všetko, čo si automobilka želá komunikovať – eleganciu, dynamiku a pokrok, tvrdí portál.
Marketingoví experti oceňujú, že Mazda v novom logu opúšťa pôvodný výrazný strieborný 3D dizajn a namiesto toho stavila na čistú a kontrastnú kombináciu čiernej a bielej. „Elegantné, minimalistické logá majú tendenciu nestarnúť. Táto zmena môže Mazde pomôcť posilniť imidž inovatívneho a ekologicky zodpovedného výrobcu automobilov,“ uviedla pre portál odborníčka na firemné stratégie.
V najbližších dňoch začne Mazda postupne nasadzovať nové logo nielen na samotné vozidlá, ale aj do marketingových a digitálnych kampaní na globálnej úrovni. Očakáva sa, že táto vizuálna zmena pomôže značke lepšie osloviť mladšiu generáciu vodičov, ktorá si potrpí na estetiku, jednoduchosť a jasnú komunikáciu.