Už dnes sledujú konanie vodiča za volantom rôzne systémy a kontrolujú jeho správanie, bdelosť či pozornosť. Ak vám lezú na nervy upozornenia na prekročenú rýchlosť, zásahy do riadenia, výstrahy, že ste unavený či dokonca výzvy, aby ste sa pozerali na cestu a nie na navigáciu, buďte si istí, že stále zažívame takpovediac zlaté časy. Hyundai, presnejšie jeho divízia Hyundai Mobis, chce totiž povýšiť kontrolu vodiča až na úroveň „špióna“ integrovaného priamo v kabíne.

Vyvíja systém In-Cabin Monitoring (ICM), čo je sústava kamier a softvér, ktorý by kontroloval až 10 parametrov súčasne. Okrem únavy či nepozornosti aj to, či telefonujete za volantom s mobilom v ruke, či máte zapnutý bezpečnostný pás správne, alebo len za chrbtom a dokonca aj vitálne funkcie, ako napríklad srdcový tep. Mimo kamier neostane ani zadná časť interiéru. To preto, aby ste nezabudli v druhom rade deti či domácich miláčikov.

Štatistiky vraj ukazujú, že asistenčné systémy vodiča zachraňujú životy, zabraňujú kolíziám a robia cesty bezpečnejšími. Podľa organizácie Thatcham Research napríklad autonómne núdzové brzdenie (AEB) znížilo počet nárazov zozadu až o 50 percent a kolízií s chodcami o 30 percent. Približne 92 percent nových áut je už týmito systémami vybavených. Radosť z nich majú aj poisťovne. Pomáhajú totiž znižovať náklady na poistné udalosti.

Hyundai Mobis už získal pre systém ICM oficiálne európske schválenia a zjavne prekročil požiadavky bezpečnostného konzorcia Euro NCAP. Otázkou je, kam sa podeje pri toľkej „špionáži“ radosť zo šoférovania. Sporná je aj účinnosť výstrah. Ak je ich totiž priveľa, dochádza k ich „inflácii“. Asi tak, ako keď si fajčiari prestanú všímať odstrašujúce obrázky na cigaretových škatuľkách. Hyundai v tom má ale asi jasno a čoskoro nasadí ICM do sériových áut.