Fio bankaFio banka

Volkswagen žaluje Indiu. Tvrdí, že po ňom chce ‘výpalné‘

Indická vláda chce, aby Volkswagen doplatil na cle takmer 1,4 miliardy dolárov. Ten tvrdí, že pri dovoze áut do Indie miestne zákony neporušil.

06.02.2025 12:00
we call it service Foto:
Jadrom sporu je, či Volkswagen dovážal do Indie autá, alebo komponenty. Rozdiel je vo výške cla.
debata (3)

Volkswagen oznámil, že podáva žalobu proti indickej vláde v súvislosti s daňovými požiadavkami vo výške približne 1,4 miliardy dolárov. Tento krok prichádza po dlhodobých sporných rokovaniach medzi spoločnosťou a indickými daňovými orgánmi, ktoré vyústili do rozdielnych interpretácií daňových povinností Volkswagenu v Indii.

Podľa oficiálnych vyhlásení Volkswagenu ide o spor, ktorý súvisí s hodnotením zdaniteľných príjmov a transakcií uskutočnených na indickom trhu. Indické daňové úrady tvrdia, že automobilka nezahrnula do svojich daňových priznaní všetky relevantné transakcie, čo viedlo k požiadavke na doplatenie dane. Naopak, Volkswagen odmieta tieto obvinenia a tvrdí, že daňové výpočty boli vykonané nesprávne a bez náležitého zohľadnenia medzinárodných daňových pravidiel.

Volkswagen Group China’s mega-factory in Foshan will strengthe Čítajte viac Zúfalý Volkswagen: V Európe chce vyrábať autá pre čínske značky

Môžeme byť konkrétni: India v rámci doteraz najväčšej požiadavky na dovoznú daň vlani v septembri vyzvala Volkswagen, aby doplatil 1,36 miliardy amerických dolárov za to, že rozdelil dovoz niektorých komponentov pre automobily VW a Škoda v snahe zaplatiť nižšie clo.

Indické úrady tvrdia, že Volkswagen doviezol „takmer celé“ autá v nezmontovanom stave, na ktoré sa vzťahujú clá 30 až 35 %. Tým, že nesprávne klasifikoval tento import ako „jednotlivé diely“ dodávané samostatne, zaplatil clá len vo výške 5 až 15 %.

Scania Winter - 2023 Čítajte viac Výpredaj Volkswagenu začal. Predá 15 % akcií Tratonu, kam patria aj Man a Scania

Spoločnosť Volkswagen India pre súd uviedla, že informovala indickú vládu o svojom modeli „dovozu po častiach“ a v roku 2011 dostala vyrozumenie o jeho podpore. Volkswagen argumentuje tiež, že nie je povinný platiť vyššie dane, pretože nedovážal diely pre autá spolu ako jednu súpravu, ale namiesto toho ich posielal oddelene, pričom ich skombinoval s niektorými miestnymi komponentmi pri výrobe áut.

India však tvrdí, že ide de facto o podvod. Miestna divízia Volkswagenu podľa indických vládnych úradníkov pravidelne zadávala hromadné objednávky na autá prostredníctvom interného softvéru, ktorý ju spájal s dodávateľmi v Českej republike, Nemecku, Mexiku a ďalších krajinách. Po zadaní objednávky ju softvér rozdelil na hlavné komponenty, na zhruba 700 až 1500 pre každé vozidlo v závislosti od modelu, ktoré sa dodávali samostatne.

Volkswagen de México Čítajte viac Trumpove clá môžu ‘zabiť‘ jednu z najväčších fabrík Volkswagenu

Tento právny spor môže ovplyvniť nielen bilaterálne vzťahy medzi Nemeckom a Indiou, ale aj širšie medzinárodné obchodné prostredie, pretože sa z neho môže stať precedens, ktorý povedie k ďalším súdnym sporom. Volkswagen totiž nie je jedinou automobilkou, ktorá tento postup používa v snahe vyhnúť sa vyšším clám na veľkých rozvíjajúcich sa trhoch.

Facebook X.com 3 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Volkswagen #vývoz áut #indický trh s autami #výroba áut v Indii
Články podľa značiek