
Koncept Filante Record 2025, ktorý mal premiéru na retrosalóne v Paríži, je naozaj prekvapením. Koncepty síce k automobilovému svetu patria, ale tento vyzerá, ako by bol stvorený pre počítačovú hru. Od sériových áut má naozaj na míle ďaleko. Tak ako je pri Renaulte v posledných rokoch typické, inšpiruje sa v minulosti. Kým však nové elektrické Renaulty 5, 4 a čoskoro aj nové Twingo si za vzor vzali svojich slávnych sériových predchodcov, Filante Record oživuje spomienky na pretekársky špeciál Renault 40 CV des Records z roku 1925 s výkonom 40 koní.


Tentoraz však nie je cieľom dosiahnuť najlepší čas okruhu, ale rekord v efektivite. Cieľom má byť teda nízka spotreba energie a z toho plynúci extrémny dojazd. Tomu bola prispôsobená celá konštrukcia. Filante Record 2025 je preto extrémne aerodynamickým monopostom. Na dĺžku má až 5 120 mm, ale jeho štíhla karoséria je vysoká len 1 190 mm. Pri návrhu dizajnu spolupracoval Renault so spoločnosťou Ligier. Koeficient aerodynamického odporu vzduchu zatiaľ nepoznáme. Na znížení hmotnosti sa podieľa rozsiahle nasadenie karbónu a hliníka. Množstvo dielcov bolo vyrobených pomocou 3D tlače.


Aj s batériou s kapacitou 87 kWh, čo zodpovedá sériovému Renaultu Scénic E-Tech, váži koncept len približne 1 000 kg. Je to obdivuhodné, pretože samotná batéria má na váhe 600 kg. Valivý odpor zas majú redukovať špeciálne pneumatiky Michelin, obuté na 19-palcových diskoch. Bližšie informácie o technike známe nie sú. Nepoznáme počet elektromotorov ani výkon. Renault však prezradil, že Filante Record je vybavený riadením steer-by-wire a brzdovou sústavou brake-by-wire, takže z riadenia a bŕzd odstraňuje množstvo mechanických komponentov. Ďalší príspevok k diéte.


Sám Renault charakterizuje novinku ako laboratórium na kolesách. Až budúcnosť však ukáže, nakoľko budú skúsenosti z tohto futuristického projektu prenosné do sériovej produkcie. Na rozdiel od Mercedesu-Benz Vision EQXX s dojazdom 1 200 km je totiž Filante Records 2025 bežným autám vzdialený priam v svetelných rokoch. Prvé jazdné testy majú odštartovať na jar. Predtým však prototyp s transparentnou kabínou a lakovaný nádhernou modrou farbou Ultraviolet Blue absolvuje skúšky v aerodynamickom tuneli.