Čína sa stala najväčším vývozcom áut po prvýkrát len v roku 2023, keď v tomto ukazovateli predbehla Japonsko. V roku 2024 už dominovala absolútne suverénnym spôsobom. Môžeme byť konkrétni: japonský export automobilov klesol v minulom roku o 4,7 percenta na 4,22 milióna áut, zatiaľ čo čínsky stúpol o 19 percent na 5,86 milióna áut. To značí, že Čína vyviezla o 1,64 milióna áut. Údaje pochádzajú od čínskeho a japonského združenia výrobcov automobilov.
Asi neprekvapí, že trhom, na ktorý smerovalo najviac čínskych áut, sa v roku 2024 stal ruský. Medzi 10 krajín, kam v uplynulom roku Číňania vyviezli najviac áut, patria ešte Mexiko, Spojené arabské emiráty, Belgicko, Saudská Arábia, Brazília, Spojené kráľovstvo, Austrália, Filipíny a Turecko.

Vývoz osobných vozidiel (sedany, hatchbacky, crossovery, SUV, MPV…) z Číny vzrástol v minulom roku o 20 percent na 4,96 milióna, vývoz úžitkových vozidiel, vrátane autobusov, vzrástol o 18 percent a tesne sa priblížil miliónovej hranici – do zahraničia ich smerovalo 904 000.
Japonci v roku 2024 vyviezli 3,82 milióna osobných vozidiel, čo je pokles o 4 percentá, a 397 000 úžitkových vozidiel, čo je o 11 percent menej než v roku 2023.
K desiatim najväčším vývozcom áut, teda k (aj nečínskym) spoločnostiam, ktoré v Číne majú fabriky, patrili Chery, SAIC, Great Wall Motor, BYD, Geely, Tesla, Changan Automobile, Kia Motors, Jianghuai Automobile a GAC Motor.