
Mercedes-Benz triedy C je na trhu v aktuálnej generácii od roku 2021. A darí sa mu náramne. Veď len v poslednom kvartáli vlaňajšieho roka si dokázal nájsť takmer 89 000 zákazníkov. Jediným fiaskom je ostrá 4-valcová verzia C63 AMG, ktorá nenadchla fanúšikov áut z Affalterbachu po tom, čo prišla o polovicu valcov. Automobilka zo Stuttgartu však nechce zaspať na vavrínoch. Veď konkurenčné BMW radu 3 má za sebou už druhý facelift a Audi len nedávno vyrukovalo s novou päťkou. Modernizácia tak čaká aj triedu C.

Priblížiť si ju môžeme vďaka prvým špionážnym snímkam zamaskovaného céčka, tentoraz s karosériou kombi. Kamuflážou je pokrytá len predná časť, takže je zrejmé, že najväčšie zmeny sa odohrajú práve tu. Pod polepmi sa črtá nová predná maska, ktorá by mala byť väčšia. To ovplyvní aj tvar nárazníka a svetiel. O tých vieme viac, pretože jasne vidieť, že dostanú vnútornú štruktúru v tvare hviezdy, presne ako koncept Vision CLA. Vzadu sa zmení nanajvýš grafika svetiel. Testovací prototyp má však tie pôvodné.

Nepochybne pribudnú aj nové odtiene lakov karosérie a nový dizajn diskov kolies. Ani v interiéri sa neočakávajú veľké zmeny. Veď interiér céčka prevzalo takmer bez zmien len nedávno kupé CLE. To znamená, že je stále aktuálny. Skôr pribudnú nové funkcie 12,3-palcového infotainmentu a zdokonalené asistenčné systémy. Ponuka motorov sa meniť veľmi nebude. V súčasnosti disponuje trieda C výlučne 4-valcami. Základom je benzínový motor s objemom 1,5 litra pre C 200 a dvojlitrový diesel pre 220d. Oba s mild-hybridnou podporou. Tú využívajú aj výkonnejšie verzie C 300 a C 300d.

Na vrchol sa postavia plug-in hybridy – benzínový C 300e a naftový C 300de. Výhodou plug-in hybridou je možnosť rýchleho nabíjania jednosmerným prúdom a dojazd takmer 100 km. Zvlášť dieselový plug-in hybrid nemá stále rovnocenného súpera. Derivát z Affaletrabachu má byť kvôli tragicky nízkym predajom zásadne prepracovaný, a tak bude za bežnými verziami meškať. Je možné, že predsa len dostane väčší motor. Mercedes síce tvrdí, že sa doň nezmestí, ale nemecká firma VUK do céčka elegantne vrátila 8-valecové srdce. Modernizované céčko by sa mohlo predstaviť na jeseň tohto roka.