O Jaguare sa toho v posledných mesiacoch popísalo veľa. Ale nie kvôli autám. Tie vlastne nemá. Zastavil totiž výrobu aj predaj a tvrdí, že pripravuje veľký reštart. Jeho avízom sa stal koncept Jaguar Type 00, ktorý si však užil viac posmeškov ako chvály. Podobne ako nové logo a zmeny vizuálnej identity. Jednoducho, Jaguar hodil do koša celú svoju históriu a budúcnosť chce postaviť na kontroverznom elektromobile. Pritom sa na jednom už poriadne popálil. Ambiciózny I-Pace začal mať totiž problémy prakticky od začiatku. Ako inak, išlo o riziko požiaru z dôvodu prehriatia batérie. Týkalo sa to exemplárov vyrobených v roku 2019.

Jaguar sa snažil riešiť problém softvérom s novou diagnostikou, no ako vplýva z dokumentov amerického úradu pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA, vlani boli v USA zaregistrované ďalšie štyri prípady požiarov aj po aktualizácii. Automobilka tak vlani v auguste pristúpila k ďalšej „zvolávačke“ a majiteľom odporučila, aby autá neparkovali v uzavretých priestoroch a v blízkosti budov, nabíjali ich len v exteriéri a nenabíjali na viac ako 80 % kapacity batérie. Problém zasiahol v USA 2 760 vozidiel. Jaguaru sa však zjavne nepodarilo problém odstrániť, a tak 10. januára automobilka rozhodla, že vozidlá vykúpi od majiteľov.

A nedeje sa tak len za Atlantikom. Ako ukazujú zábery na sieti X, konkrétne na kanáli eVNewt, elektromobily I-Pace vykupuje Jaguar aj vo Veľkej Británii. Pochybujeme, že majú inú budúcnosť, než cestu na šrotovisko. Musí to byť poriadne drahé riešenie, ale pravdepodobne lacnejšie, než autá opravovať alebo niesť prípadné riziká, ktoré by plynuli z potenciálnych súdnych sporov. Je to naozaj smutný koniec, navyše koniec, ktorý nemá veľa spoločného s ekológiou. Veď čo je „zelené“ na tom, keď musíte zničiť alebo zrecyklovať autá, ktoré majú necelých päť rokov? To je pre Jaguar ďalšou ranou po sérii zlých rozhodnutí, ktoré ho doviedli až na pokraj bankrotu. Je otázne, či to vôbec „rozdýcha“.
