
Audi sa v posledných rokoch sústredilo na elektromobily a plug-in hybridy. Mild-hybridnú technológiu síce používalo, ale venovalo jej minimálnu pozornosť. Doterajšie mild-hybridy Audi totiž pracovali len so štartérom-generátorom (PSM) pripojeným k remenici kľukového hriadeľa pomocou drážkovaného remeňa. To znamená, že takýto mild-hybrid nemohol nikdy využiť čisto elektrický pohon. To sa však teraz mení. Technológia MHEV plus totiž do systému pridáva druhý 48 V elektromotor TSG, ktorý je pripojený cez ozubený prevod k výstupnému hriadeľu automatickej prevodovky. Tento elektromotor má výkon 18 kW a krútiaci moment 230 Nm, no zároveň vie zabezpečiť rekuperačný výkon až 25 kW.

Vďaka tomu dokáže pri nízkom zaťažení a dostatočne nabitej batérii zabezpečiť aj krátkodobý čisto elektrický pohon, a to až do rýchlosti 140 km/h. Nad touto rýchlosťou sa TSG odpojí od prevodovky pomocou ozubenej spojky. Systém vie tiež zachrániť viac kinetickej energie pri spomaľovaní. Táto sa ukladá do batérie s chémiou LFP s kapacitou až 1,7 kWh, čo zodpovedá skôr full-hybridom než mild-hybridom. Štartovanie motora má však naďalej na starosti pôvodný remeňový štartér-generátor. Audi už MHEV plus nasadilo do nových modelov Audi A5 a SUV Q5. V kombinácii s naftovým motorom 2,0 TDI (150 kW) ušetrí modernejší mild-hybrid 0,39 litra nafty na 100 km, čím klesne spotreba na 4,8 litra.
Pri benzínovej verzii s motorom 3,0 TFSI (270 kW) dokáže nová technológia zredukovať apetít 6-valca až o 0,74 litra benzínu na 100 km. Možno sa to nezdá veľa, ale dnes sa cení každý ušetrení gram CO2. Pri naftovom motore je úspora 10 gramov na kilometer a pri benzínovom 6-valci až 17 g. Audi tvrdí, že systém je navrhnutý tak aby bol efektívny aj pri nízkych teplotách. O batériu sa stará teplotný manažment, ktorý ju udržuje v rozmedzí od 25 do 60 stupňov Celzia. Elektronika tiež harmonizuje rekuperatívne a hydraulické brzdenie. Okrem úspory paliva sa MHEV plus podieľa aj na lepšej dynamike, keďže spaľovací motor podporuje TSG prídavným krútiacim momentom. Reakcie na plyn sú tak spontánnejšie.
