Volkswagen súrne potrebuje lacný elektromobil. Konkurenčný Stellantis ho už dávno predbehol Citroënom ë-C3 s cenou približne 23 000 eur, Fiat Grande Pandou za 25 000 eur a Renault útočí novým elektromobilom R5 za približne 27 000 eur. Vyvíja tiež nové Twingo s cenou od 20 000 eur. Vo Wolfsburgu sú si toho vedomí.

Napokon, už v roku 2021 predstavil Volkswagen koncept ID.Life, ktorý mal štartovať na cene 20 000 eur. Nič z neho však nakoniec nebolo. Automobilka priznala, že limit bude musieť zvýšiť na 25 000 eur. Tak vznikol koncept ID.2 All s dizajnom, ktorý veľmi pripomína niekdajšie Polo. Z neho má vzísť sériový elektromobil, ktorého premiéra je naplánovaná koncom tohto roka.

Volkswagen sa však projektu 20-tisícového elektromobilu celkom nevzdal. Oznámil, že ho na trh uvedie v roku 2027. Aby sme však tak dlho nečakali, čoskoro ukáže jeho predvoj v podobe konceptu ID.One. Teraz naň upozorňuje prvou oficiálnou snímkou. Tá zachytáva prednú časť s obdĺžnikovými reflektormi a svietiacim logom. Dizajn pôsobí jednoducho, ale sviežo. Spojitosť s pôvodným konceptom ID.Life je len vzdialená.

Základom má byť skrátená platforma MEB Entry, ktorá je pripravená aj pre ID.2. Na rozdiel od platformy MEB, ktorá podopiera Volkswageny ID.3 až ID.7, ale aj Škody Elroq a Enyaq či Audi Q4 e-tron, bude mať predný náhon a bude používať menšiu batériu s maximálnou kapacitou do 52 kWh. Šéf značky Thomas Schäfer projektu verí. „Toto bude dostupný, kvalitný a ziskový Volkswagen z Európy pre Európu – to je Liga majstrov automobilového inžinierstva!,“ povedal na jeho adresu.