

Genesis predstavil svoje kompaktné elektrické SUV GV60 v roku 2021. Využil pritom technológiu známu z Hyundaia Ioniq 5. To znamená platformu E-GMP s 800 V batériou, ktorá má využiteľnú kapacitu 72,6 kWh a dva elektromotory s výkonom 225 kW. Obrovskou výhodou je rýchle nabíjanie. GV60 je schopné načerpať energiu na 100 km len za 4,5 minúty a nabiť sa z 10 na 80 % iba za 18 minút. Aby ale nebolo pochýb, že ide o prémiový model prémiovej značky, Genesis GV60 dostal autonómny dizajn a luxusne zariadený interiér. Asi najväčšou vychytávkou je povestná krištáľová guľa, takzvaná „Crystal Sphere“ na stredovej konzole, ktorá sa po aktivácii vozidla zmení na ovládač jazdných režimov.
Potenciál tohto elektromobilu teraz Genesis demonštruje zaujímavým konceptom s prívlastkom MIV, čo znamená Mountain Intervention Vehicle. Predstavil ho na Svetovom ekonomickom fóre vo švajčiarskom Davose. Po radikálnom tunigu by mohol slúžiť ako zásahové vozidlo v horských oblastiach. Kolesá preto nahradili snežné pásy. Veľké lemy blatníkov z uhlíkových vlákien zaisťujú bezpečnosť okoloidúcich a zároveň chránia vozidlo pred poškodením. Na maximalizáciu úložného priestoru nainštaloval Genesis na strechu špeciálny strešný nosič, zatiaľ čo nosič zadných výklopných dverí obsahuje modulárne upevňovacie body pre rôzne zariadenia. Vozidlo je tiež vybavené komunikačnými a výstražnými zariadeniami.

V kabíne nájdeme športové sedadlá. Nechýba ani záchranárske vybavenie či zdravotnícky materiál. Pomoc dokáže pritom ponúknuť nehlučne a s nulovými emisiami CO2. Systém Vehicle-to-load (V2L) tiež umožňuje napájať rôzne záchranárske zariadenia. Zatiaľ Genesis neprezradil, aké má s GV60 MIV plány. V každom prípade ide už o jeho tretiu štúdiu predstavenú v Davose. Prvou bol koncept kupé Genesis X v roku 2023 a jeho prepracovaná verzia Genesis X Show Speedium o rok neskôr. „Genesis si zakladá na vytváraní luxusných vozidiel, ktoré sú odvážne, progresívne a výrazne kórejské,“ povedal kreatívny riaditeľ značky Luc Donckerwolke. „Koncept GV60 MIV rozširuje túto víziu pohodlia a starostlivosti.“ Aký dojazd môže mať ale tento koncept s pásmi v snehovom prostredí automobilka neprezradila.
