Funkcií v autách pribúda. Sú ich stovky. Väčšinu z nich dnes ovládame cez dotykové displeje alebo kapacitné tlačidlá. Viaceré štúdie však dokázali, že tieto ovládače nie sú intuitívne. Vyžadujú si pozornosť, presnejšie odvrátenie zraku od premávky. Automobilky preto hľadajú rozumnejšie riešenia. A patrí medzi ne aj Mercedes-Benz.

Dal si patentovať nové ovládače na volante. Aj on totiž prešiel na kapacitné tlačidlá na ramenách, na ktoré si mnohí vodiči dodnes nezvykli. Pri vozidlách AMG sú dokonca zdvojené, takže často dochádza k omylom alebo nechcenej aktivácii už pri náhodnom dotyku. Nové riešenie spočíva v pridaní štyroch hardvérových pádiel na volante alebo na stĺpiku riadenia. Majú ponúknuť zvýšenú flexibilitu a hmatovú spätnú väzbu.

Tieto pádla majú byť konfigurovateľné, takže vodič si sám vyberie, ktoré funkcie nimi chce ovládať. Mercedes-Benz počíta s tým, že by mohli slúžiť na výber prevodového stupňa, simuláciu radenia pri elektromobiloch, nastavenie úrovne rekuperácie prípadne brzdenia motorom, aktiváciu režimu boost pri elektromobiloch alebo výberu jazdného módu, vrátane off-roadového či režimu pre ťahanie prívesu.

Zároveň by bolo možné tieto hardvérové ovládače deaktivovať, ak ich vodič neplánuje využiť, aby nedochádzalo k náhodnému zapínaniu funkcií. Možné má byť aj prispôsobenie úrovne spätnej väzby. V podstate novým patentom Mercedes-Benz rozširuje už známe ovládanie krídelkami na volante o ďalšie dva s novými funkciami, ktoré si prispôsobí sám užívateľ. Uvidíme, či sa tento nápad posunie zo štádia patentu do sériových áut.