Pred niekoľkými dňami priniesol nemecký Bild informáciu, že tamojší zákazníci, ktorí si objednali Daciu Duster na doručenie auta čakajú akosi pridlho. Nejde pritom o pár ľudí, ale de facto o všetkých – v Nemecku totiž mešká dodanie približne tritisíc áut, ktoré pritom už sú vyrobené. A nielen to, sú dokonca priamo u predajcov, tí ich však nemôžu zákazníkom odovzdať.
Keď redaktori zisťovali v čom je problém, dozvedeli sa, že s ABS, teda s antiblokovacím systémom, ktorý pomáha pri brzdení. Nezlyhal však priamo on, ale kabeláž, ktorá bola pri jeho inštalácii použitá. Problém je už presne identifikovaný a servisní technici dostali inštruktáž ako ho opraviť. Dacia sa však preventívne rozhodla skontrolovať všetky vyrobené vozidlá, čo spôsobilo odklad ich odovzdania klientom.

Na situáciu sme sa spýtali aj slovenského importéra značky Dacia. „Dacia venuje veľkú pozornosť monitorovaniu kvality svojich výrobných procesov a vývoja svojich vozidiel. Po upozornení od nášho dodávateľa elektroinštalácie ABS sa Dacia okamžite rozhodla skontrolovať 100 % potenciálne ovplyvnenej výroby pred dodaním,“ vysvetlila PR manažérska spoločnosti Renault Slovensko a dodala, že klientom sa ospravedlňujú, nehrozí im žiadne bezpečnostné riziko a vozidlá budú rýchlo skontrolované, aby sa minimalizoval vplyv na dodacie lehoty.
Zaujímavé je, že fakticky ten istý problém sa u Dusteru už raz prejavil. Konkrétne sa tak stalo v novembri minulého roku a do servisov muselo ísť globálne vyše 27-tisíc áut. V popise tejto zvolávacej akcie sa píše: konektor R107 nemusí byť z výroby riadne zaistený a môže sa rozpojiť. V dôsledku toho dôjde k strate elektrického vedenia, čo môže spôsobiť u vozidla stratu trakcie, znížený účinok posilňovača riadenia a nesprávne fungovanie airbagov, parkovacích senzorov a bŕzd. To môže zvýšiť riziko nehôd a zranení. Ide práve o konektor, ktorý priamo ovplyvňuje činnosť ABS. Vtedy sa týkal problém áut, vyrobených v období 20. 6. 2023 až 11. 7. 2024.