Volkswagen finišuje na novej rodine lacnejších elektromobilov, ako sú tie súčasné – od ID.3 až po ID.7 či ID.Buzz. Ako prvý príde už tento rok VW ID.2 postavený na skrátenej platforme MEB s predným náhonom a prívlastkom Entry. Ešte tento rok sa však predstaví aj jeho súrodenec, ktorý zamieri do triedy populárnych SUV. A dnes vieme kedy a aj to, ako sa bude volať. Prezradil to sám šéf značky Thomas Schäfer. Novinka bude debutovať na IAA v Mníchove v septembri a bude označená ID.2X.

Schäfer prirovnáva novinku k súčasnému Volkswagenu T-Cross. Konkurovať bude napríklad Renaultu R4 E-Tech, ale tiež pripravovanej Škode Epiq, ktorú sme už videli v podobe konceptu. ID.2X bude poháňať jediný elektromotor umiestnený na prednej náprave. Na výber majú byť dve kapacity batérie – 38, alebo 56 kWh. Nabíjanie s maximálnym výkonom 125 kW má zabrať z 10 na 80 % približne 20 minút. Verzia s väčším akumulátorom by mala zvládnuť 450 km.

Ako uvádza britský Auto Car, na dĺžku bude ID.2X merať približne 4 100 mm, pričom nápravy budú od seba vzdialené 2 600 mm. Palubná doska by mala byť vybavená 10,9-palcovým prístrojovým panelom a k tomu infotainmentom s uhlopriečkou 12,9 palca. Takže ID.2X bude v tomto smere štedrejšie než napríklad ID.3 alebo Škoda Elroq, ktoré používajú pred vodičom len úzky displej. Volkswagen tiež splní svoj sľub o návrate fyzických ovládačov. Týkať sa to má najmä klimatizácie a hlasitosti audia.
Výroba novinky je plánovaná od budúceho roka v závode Martorell neďaleko Barcelony, teda v sídle Seatu. Vznikať tu budú aj súrodenci Škody Epiq, spomínaný VW ID.2 a Cupra Raval.