Fio bankaFio banka

Stellantis: Namiesto batérií staré dobré prevodovky. Taký je osud fabriky v Tremoli

Spolu s klesajúcim záujmom o elektromobily v Európe prehodnocujú automobilky aj výrobu batérií. Z gigaprojektu ACC, kde sa angažuje Stellantis, TotalEnergies a Mercedes-Benz, ostalo len torzo. A taký Northvolt to už má dávno za sebou.

24.02.2025 14:00
Stellantis - gigafactory Tremoli Foto: , ,
Takto veľkolepo mala vyzerať nová gigafabrika na batérie v Tremoli. Nič z nej nebude. Namiesto toho sa starý taliansky závod preorientuje na výrobu prevodoviek.
debata (2)

Malo ísť o obrovský projekt. Koncerny Stellantis, Mercedes-Benz a TotalEnergies, založili približne pred štyrmi rokmi spoločnosť (Auomotive Cells Company). Cieľom bolo vybudovať niekoľko gigazávodov na výrobu batérií vo Francúzsku, v Taliansku a Nemecku. Do konca dekády mali mať kapacitu 120 GWh. Už dnes ale vieme, že sa tak nestane. Fabriky v Taliansku a Nemecku boli pozastavené. ACC pokračuje len s francúzskym závodom.

Stellantis-Kokomo-Casting-Plant Čítajte viac Stellantis má fekálny problém. Zamestnanci v USA ‘natierajú‘ toalety ich obsahom

V Taliansku zas padlo rozhodnutie, že kapacita pôvodnej fabriky na batérie v Tremoli bude využitá inak. Paradoxne na „starú dobrú“ technológiu. Stellantis, pod ktorý závod patrí, oznámil, že v ňom bude vyrábať dvojspokové prevodovky eDCT pre hybridné modely. Malo by ísť o 300 000 kusov ročne. „S cieľom tristotisíc kusov ročne sa Termoli stáva tretím výrobným uzlom Stellantisu pre túto sofistikovanú prevodovku,“ uviedla spoločnosť. Stellantis už vyrába tieto prevodovky v talianskom Mirafiori a vo francúzskom Metz.

Antonio Filosa – Chief Executive Officer, Jeep® Brand Čítajte viac Zemetrasenie v Stellantise pokračuje. Nového šéfa má Peugeot, Jeep aj DS

Zmena orientácie závodu v Tremoli ilustruje náročnú situáciu na trhu s elektromobilmi, aspoň s tými európskymi. A nejde o prvý prípad, keď veľkolepé plány automobiliek narazili na realitu. Napríklad európsky startup Northvolt, ešte nedávno považovaný za nádejného výrobcu batérií, sa dostal do vážnych problémov. V súčasnosti sa nachádza v procese bankrotu. Medzi jeho najväčších investorov patril Volkswagen, ktorý vlastnil 20 % spoločnosti. Nové fabriky Northvoltu mali mať kapacitu 120 GWh a ochrániť európsky autopriemysel od závislosti na čínskych výrobcoch batérií. Ostali však len dlhy.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #elektromobily #Gigafactory #výroba batérií #baterkáreň #výroby elektromobilov
Články podľa značiek