Z veľkých svetových automobiliek bol francúzsky Renault prakticky poslednou, ktorá po začatí rusko-ukrajinskej vojny váhala nad svojim odchodom z Ruska. Teraz je prvou, ktorá nevylúčila, že sa naň vráti. Ak sa na vec pozrieme pragmaticky, nemožno sa francúzskej automobilke diviť.
Rusko totiž bolo pre ňu druhý najsilnejší trh a v čase vypuknutia vojny Renault vlastnil cez podnik AutoVaz aj najpredávanejšiu značku Lada, ktorá mala na ruskom trhu vyše 20-percentný podiel. Takže Rusko preň bolo doslova zlatou baňou, o ktorú mal navyše prísť v čase, keď na tom ekonomicky nebol práve najlepšie.
Predaje samotnej značky Renault totiž kontinuálne klesali už od roku 2017, extrémnym bol najmä rok 2020, ktorý koncern zakončil obrovskou vyše 8 miliardovou stratou. Jej veľká časť pripadá na prvý polrok a môže za ňu aj sesterský Nissan, ktorý je v súčasnosti doslova v existenčných problémoch. Koncern však pripravil „obrodný“ plán, ktorý začal fungovať, pribrzdila ho však čipová kríza a vzápätí vojna na Ukrajine. Preto koncern Renault ukončil výrobu v Rusku až koncom marca 2022 ako de facto posledná z veľkých európskych a japonských značiek, vzápätí samozrejme o svoju fabriku prišiel.

Aktuálne však francúzska automobilová skupina Renault nevylučuje možnosť návratu na ruský trh. „Sme obchodníci. Keď uvidíme obchodné príležitosti, pokúsime sa ich využiť,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Luca de Meo v odpovedi na otázkou denníka Finacial Times o možnosti obnovenia aktivít v Rusku. „Pravdupovediac, o takomto scenári som neuvažoval, pretože všetko sa neustále mení,“ dodal s tým, že ešte Renault počká, „ako sa veci vyvinú“.