Niektoré elektromobily chcú vytvárať ilúziu, že majú spaľovací motor. Aspoň v kabíne. Ich audiosústava dokáže reprodukovať zvuk výfuku či akustickú kulisu motora. A niektoré dokonca používajú imitáciu výfuku. To napriek tomu, že žiaden nepotrebujú. Veď v ich útrobách nedochádza k spaľovaniu, a teda nie je potrebný ani odvod spálených plynov. Lenže celkom tak to byť nemusí, ako naznačuje nový patent koncernu Stellantis. Ten si dal zaregistrovať na Úrade pre patenty a ochranné známky Spojených štátov amerických (USPTO) patentovú prihlášku na „výfukový systém elektrického vozidla“.

Na čo je to dobré? Stellantis tvrdí, že nová technológia by mohla znížiť riziko požiarov elektromobilov. Batérie tých súčasných sú totiž hermeticky zapuzdrené v obale s chladiacim systémom, a to aj kvôli tomu, aby sa do batérii nedostala vlhkosť či priamo voda. Lenže táto uzavretosť môže byť problémom, ak dôjde k prehriatiu akumulátora či nebodaj k nežiaducej chemickej reakcii. Vtedy sa môžu vo vnútri batérie hromadiť plyny, napríklad vodík, metán, etán, etylén, acetylén, propán, cyklopropán alebo bután, a tiež dôjsť k zvýšeniu tlaku. Výfuk Stellantisu by mal slúžiť ako bezpečnostná poistka práve v týchto situáciách.

Odvod plynov a tlaku z puzdra batérie by totiž mohol zabrániť ešte horším následkom, najmä vznieteniu, teda tomu aby z tepelného úniku nevznikol požiar. So štyrmi novými modulárnymi platformami STLA od Stellantisu, ktoré sú navrhnuté tak, aby vyhovovali nielen čisto elektrickému pohonu, ale aj spaľovacím motorom s ich výfukovým systémom, je tu istý priestor pre inštaláciu nového bezpečnostného prvku. A to dokonca aj katalyzátorov, ktoré by dostali na starosť úpravu unikajúcich nebezpečných látok aby sa znížil ich negatívny vplyv na životné prostredie alebo ľudí. Nie je to zlý nápad. Veď požiare elektromobilov ostávajú kvôli vysokým teplotám a dlhému horeniu stále strašiakom pre zákazníkov, požiarnikov aj poisťovne.