VW ID.Every1: ‘Lacný‘ elektromobil sa predvádza na prvých skiciach

Od elektromobilu Volkswagenu s cenou pod 20 000 nás delia ešte dva roky. No koncept uvidíme už v marci. Takto bude vyzerať.

26.02.2025 18:00
debata
Koncept ID.Every1 bude mať sympatický a... Foto: Volkswagen
VW ID.Every1 - koncept 2025 Koncept ID.Every1 bude mať sympatický a nekonfliktný dizajn. Tak trochu pripomína niekdajší VW uP! či staršie Lupo. Karoséria bude mať pätoro dverí.

Hoci ešte nedávno chcel byť koncern VW európskou Teslou, vývoj cenovo dostupných elektromobilov poriadne zanedbal. Dnes sa mu to kruto vracia. No ešte to nevzdáva, v pláne je hneď niekoľko noviniek – ID.2 s cenou od 25 000 eur a najmä ID.1 s cenou pod 20 000 eur. Prvý z nich sme už videli v podobe konceptu ID.2all, ktorý dorazí v sériovej podobe ešte tento rok, najneskôr začiatkom toho budúceho, a druhý sa čoskoro predstaví ako koncept. Presnejšie už 5. marca. Nemeckej automobilke na ňom extrémne záleží, a tak poslala do sveta po prvej snímke prednej časti aj prvé skice.

VW ID2.X - silueta 2025 Čítajte viac VW ID.2X: Elektrický T-Cross príde už v septembri

Zvláštne je, že kým na fotografii mal koncept označenie ID.One, teraz sa prezentuje ako ID.Every1. Vyzerá veľmi realisticky, niet na ňom nič futuristické, dokonca ani digitálne spätné zrkadlá, ktoré by si štúdia mohla dovoliť. V podstate tak skice zodpovedajú, možno až na zbytočne veľké kolesá, takmer finálnemu dizajnu. V prednej časti vidíme obdĺžnikové reflektory a svietiace logo. Zboku zas zaujmú zatmavené predné stĺpiky, takže okná vytvoria efekt šiltu prilby. Karoséria bude 5-dverová, čo je veľmi praktické. Zdá sa, že zadné veko bude tvoriť výklopné sklo, tak ako pri niekdajšom VW e- uP!.

Podobne ako pri uP!-e bude zadné veko tvoriť... Foto: Volkswagen
VW ID.Every1 - koncept 2025 Podobne ako pri uP!-e bude zadné veko tvoriť výklopné zadné okno. To ušetrí náklady, rovnako ako nedelené svetlá.

Základom má byť skrátená platforma MEB Entry, ktorá je pripravená aj pre ID.2. Na rozdiel od platformy MEB, ktorá podopiera Volkswageny ID.3 až ID.7, ale aj Škody Elroq a Enyaq či Audi Q4 e-tron, bude mať predný náhon a bude používať menšiu batériu s maximálnou kapacitou do 52 kWh. To je zárukou nižšej ceny. Šéf značky Thomas Schäfer projektu verí. „Toto bude dostupný, kvalitný a ziskový Volkswagen z Európy pre Európu – to je Liga majstrov automobilového inžinierstva!“ povedal na jeho adresu. Uvidíme, čo ukáže budúcnosť, zatiaľ sa totiž nemecká značka na elektrifikácii skôr popálila.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Concept #koncept #VW #elektromobily #VW ID.Every1 #VW ID.One
Články podľa značiek