
BMW už finišuje na takzvanej Neue Klasse, teda novej generácii modelov, ktoré majú znamenať rovnaký technologický prielom, aký predstavoval nástup kompaktnej triedy BMW 1500 až 2000 v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch. Tentoraz však pôjde o elektromobily. Predstavu o nich nám už dali koncepty sedanu Neue Klasse a SUV Neue Klasse X. Spolu s nimi BMW postupne odhaľovalo aj nový softvér a infotainment. A keďže premiéra prvého zástupcu novej generácie sa blíži, dozvedáme sa tentoraz viac o hardvéri – presnejšie novej platforme, ktorú označilo BMW ako Gen6. Ide vlastne o šiestu generáciu elektrického pohonu eDrive. Kým však doteraz išlo o postupnú evolúciu, Gen6 predstavuje revolučnú zmenu. BMW hovorí o „kvantovom skoku“.

Nabíjanie sa má zrýchliť o 30 % a s minimálne rovnakým nárastom máme počítať pri dojazde. Všetko sa to začína 800 V architektúrou batérie, ktorá používa cylindrické články s o 20 % vyššou energetickou hustotou v porovnaní s prizmatickými článkami piatej generácie. Budú používať chémiu NMC. Ak by boli nové články použité v BMW iX xDrive60, predĺžil by sa jeho dojazd o 208 km na konečných 893 kilometrov, pričom by stačilo len 10 minút na nabíjačke, aby batéria načerpala energiu na ďalších 300 km jazdy. BMW vyvinulo články vo vlastnej réžii a bude ich aj samo vyrábať. Produkované budú v dvoch veľkostiach. S priemerom 46 mm a výškou buď 95 alebo 120 mm. To znamená, že batéria bude dostatočne nízka, aby sa zmestila do podlahy a nezvyšovala stavbu vozidla. To je benefit pre dizajnérov aj aerodynamiku.

Články budú umiestnené priamo do krytu vysokonapäťovej batérie bez potreby modulov. Takže tu máme menej komponentov a menej hmotnosti. Batériový paket bude tiež tvoriť súčasť nosnej štruktúry vozidla. Platformu Gen6 dopĺňajú aj úplne nové elektromotory. Dobrou správou je, že všetky nové modely budú mať prioritne zadný náhon. A týkať sa to bude nielen BMW, ale aj budúcich Mini. Zadná náprava môže využiť štyri varianty pohonu s elektricky budeným synchrónnym elektromotorom, ktorý nepotrebuje permanentné magnety. Každé z kolies môže mať vlastný elektromotor. Výkon sa bude podľa konfigurácie pohybovať od 270 do 40 koní. Pre prednú nápravu má zasa BMW pripravené kompaktné asynchrónne elektromotory.

Dodávať budú ďalších 163 až 244 koní. Nové motory sú tiež o 10 % ľahšie, majú o 40 % nižšie energetické straty a sú o 20 % lacnejšie. Prevodovka stále používa dvojstupňovú špirálovú konštrukciu, ale prešla úpravami a vylepšeniami geometrie a chladenia, čím sa znížilo jej trenie. Menič synchrónneho elektromotora využíva polovodiče z karbidu kremíka a tvorí súčasť krytu elektromotora. Celkovo je nový pohon Gen6 s jedným, dvoma, troma či štyrmi elektromotormi o 20 % účinnejší. Modulárny prístup zároveň znamená vysokú flexibilitu pri použití v rôznych typoch áut. Výrobu všetkých kľúčových komponentov si BMW zabezpečuje vo vlastných závodoch, čo ho robí nezávislým od externých dodávateľov. Zdá sa, že sa je na čo tešiť.