
Keď sa v roku 1984 objavil na scéne Mercedes-Benz W124, bola to skutočná bomba. Zo všetkých Mercedesov-Benz vyššej strednej triedy bola práve táto generácia najodvážnejšia. A platí to v podstate dodnes. Išlo o auto, ktoré šokovalo inovatívnym dizajnom z pera Bruna Sacca a úžasnou aerodynamikou s koeficientom cx 0,28. Napriek pokroku však dobové „éčko“ ctilo pravidlá starej školy. Cieľom bolo vytvoriť absolútne spoľahlivé auto. Termín „plánovaná životnosť“ vtedy ešte v Stuttgarte nepoznali. Nie div, že W124 dokázali najazdiť státisíce kilometrov a následne putovať z Európy ešte kamsi do severnej Afriky a tam pokoriť miliónovú hranicu. Práve preto mnohí dodnes W124 považujú za posledný pravý Mercedes-Benz.


Jeho výroba sa skončila postupne v rokoch 1995 až 1997 po tom, čo z liniek zišlo neuveriteľných 2 555 861 kusov, z toho 2 058 777 sedanov, 340 503 kombi, 141 498 kupé, 6 343 kabrioletov a 2 342 predĺžených limuzín. Takže aj najmladšie kusy majú dnes 28 rokov. Veľa ich už teda na cestách niet, hoci viac ako dobových konkurentov, a exempláre, ktoré by mali najazdených len pár tisíc kilometrov, sú naozaj veľkou vzácnosťou. Lenže z času na čas sa predsa len objaví výnimka. A tou je aj náš exemplár W124, vyrobený v roku 1990, ktorý zažiaril na inzertnom portáli mobile.de. O to zaujímavejší, že ide o dieselovú verziu 300D s absolútne nezničiteľným komôrkovým radovým 6-valcom bez turbodúchadla.


Toto auto vystriedalo troch majiteľov, ale všetci traja mali jedno spoločné. Ani jeden s ním poriadne nejazdil. Je to neuveriteľné, no po 35 rokoch má táto niekdajšia nemecká manažérska limuzína snov na odometri údaj len 19 589 km, čo je asi 560 km ročne. Posledný majiteľ pritom vlastnil auto 11 rokov. Aj uňho strávilo väčšinu času v garáži. Potom sa netreba čudovať, že pôvodný fialový lak je ako nový a to isté platí aj o nevysedených sedadlách čalúnených čiernou kožou. Mimochodom, v inzeráte je uvedené, že pochádzajú z legendárnej verzie 500E. Plastové lemy podbehov zas dokazujú, že ide o verziu po facelifte. No a pod kapotou je skutočný poklad s výkonom 84 kW a zamatovým chodom, hoci ho treba „kŕmiť“ naftou.


Trojlitrový motor je spojený so 4-stupňovou automatickou prevodovkou, čo bolo v tých časoch bežné. Rozmaznávať vás však bude aj relatívne bohatá výbava. Okrem spomínaného koženého čalúnenia sú tu pravé drevené obklady, elektricky ovládané okná, posilňovač riadenia, ale aj ABS, centrálne zamykanie a elektricky ovládané strešné okno. Jednoducho, je to dokonalý lístok do minulosti, do čias, keď sme tesne po páde železnej opony obdivovali práve takéto autá z chodníka, alebo prinajlepšom spoza volantu Škody Favorit, vtedajšej hviezdy Východu. Predávajúci si tento ojedinelý kus cení na 19 900 eur. Nie je to málo, ale v inzerátoch nájdete aj oveľa drahšie kusy.