
Na novom type batérie pracuje nemecká automobilka so spoločnosťou Factorial Energy so sídlom v USA. Momentálne začali testy v reálnej premávke. Batérie s tuhým elektrolytom namontoval Mercedes-Benz do elektrickej limuzíny EQS. Automobilka tvrdí, že sa jej podarilo vyriešiť najväčší problém tohto typu batérie, ktorým je expanzia a kontrakcia vo vnútri článkov počas nabíjania a vybíjania. Prototyp má používať akési pneumatické regulátory, ktoré reagujú na zmenu veľkosti článkov. Od nového akumulátora si Mercedes-Benz sľubuje predĺženie dojazdu o 25 % v porovnaní s lítium-iónovou batériou rovnakej veľkosti a hmotnosti.


Premietnime si to na súčasnú limuzínu EQS 450+, vybavenú 118kWh lítium-iónovou batériou, ktorá má normovaný dojazd podľa WLTP približne 800 km, s novou batériou by to malo byť až 1 000. Nové články majú mať energetickú hustotu 391 Wh/kg a nabíjaciu kapacitu vyše 106 Ah. Paket obsahuje aj patentovanú lítium-kovovú anódu a separátor polyméru. Táto batéria je však len prvým krokom na ceste k ďalšej s názvom Solstice, ktorá by mala mať energetickú hustotu 450 Wh/kg, čo je až o 80 % viac v porovnaní so súčasnými li-ion batériami. Batéria Solstice nahrádza separátor polyméru pevným elektrolytom na báze sulfidu.
Konkurenčné BMW však nadšenie Mercedesu-Benz z batérií s tuhým elektrolytom nezdieľa. Podľa šéfa nákupu mníchovskej automobilky Joachima Posta nedávajú tieto batérie ekonomický zmysel. Sú totiž extrémne drahé, takže nie sú konkurencieschopné. Aj zákazníci elektromobilov sú na cenu citliví. Martin Schuster, viceprezident BMW pre technológiu batérií, je presvedčený, že situácia sa tak skoro nezmení. Navyše, li-ion batérie majú stále obrovský vývojový potenciál, neustále sa zlepšujú a sú stále lacnejšie. S novým typom akumulátora tak BMW počíta až v horizonte ôsmich rokov. Mercedes-Benz to chce stihnúť do konca dekády.