
Kia Sportage piatej generácie má na konte už štyri roky kariéry. Preto neprekvapí, že ešte v tomto roku sa predstaví jej modernizovaná verzia. Napokon, tá pre Južnú Kóreu a USA má už facelift za sebou. Prekvapením ale je, že si s utajením zmien nerobí Kia ťažkú hlavu. Hneď dva kusy vynovenej Kie Sportage nachytal redaktor Motoringu Filip Garaj na jednom z košických parkovísk. A to bez štipky kamufláže, ktorá testovacie prototypy zväčša maskuje. Zaparkované síce boli prednou časťou, kde sa toho zmenilo najviac, ku kríkom, ale pozornému oku nášho kolegu i tak neušli.


Čo nás teda čaká? Nič extra šokujúce. Predná časť je síce úplne prepracovaná, ale identická s už známou americkou verziou Sportage. Podľa vzoru nedávno faceliftovaného Sorenta dostane aj Sportage vertikálne hlavné svetlá ukryté pod matným krytom, takže splývajú s novou maskou. V súvislosti s tým sa menil aj celý tvar kapoty a nárazníka, ktorý pôsobí o čosi agresívnejšie. Sportage to svedčí. Nadšení budú najmä tí, ktorým príliš „nesadli“ pôvodné bumerangové reflektory. No a celkom nové sú aj zadné svetlá, ktoré budú po prvýkrát identické s kórejskou a americkou verziou.


Zmeny prebehnú aj v kabíne. Nový bude sploštený dvojramenný volant, či palubná doska s úzkymi horizontálnymi prieduchmi ventilácie, čím sa Sportage priblíži štýlu elektrických Kií. Pod kapotou preberie Sportage s najväčšou pravdepodobnosťou techniku modernizovaného Hyundaia Tucson. Ten zamenil v benzínových verziách 1,6 T-GDi 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku za 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom, čo je prísľubom hladšieho radenia prevodových stupňov. Vylepšenia sa však môže dočkať aj hybrid 1,6 T-GDi HEV, ten v Kóreii má napríklad výkon zvýšený o 3,7 kW, a plug-in hybrid 1,6 T-GDi PHEV.
My len dúfame, že spolu s modernizáciou nevypadne z ponuky úsporný naftový 4-valec 1,6 CRDi s mild-hybridnou technológiou a výkonom 100 kW. Bola by to iste veľká škoda. Výrobu bude naďalej zabezpečovať európsky závod Kie v Žiline, kde sa Sporatge piatej generácie vyrába od roku 2021.