Carlos Tavares dostal opäť milióny. Stellantis však priviedol do problémov

Bývalý šéf koncernu Stellantisu si opäť poriadne prilepšil. Za minulý rok mu firma vyplatila desiatky miliónov eur. Pritom zisk spoločnosti sa prepadol o 70 %.

06.03.2025 14:00
Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis Foto:
Carlos Tavares si napriek svojmu odchodu z koncernu Stellantis, ktorý nie je v dobrej kondícii, bude užívať luxus až do konca života.
debata (1)

Carlos Tavares stál na čele koncernu Stellantis od roku 2021. Bol vlastne strojcom tejto megafúzie, keď sa zlúčili koncerny PSA a Fiat-Chrysler (FCA). Tým vznikla štvrtá najväčšia automobilka planéty. Rozsiahlou unifikáciou sa postaral o výrazné znižovanie nákladov. Nebolo to však bezbolestné. Z kola von museli ísť tisíce zamestnancov. No na sebe nikdy nešetril. Jeho rozprávkové príjmy vyvolávali v časoch šetrenia veľké kontroverzie. A nie inak je to teraz, keď sa na verejnosť dostali informácie o odmene za minulý rok. Carlos Tavares si prišiel na 23 085 718 eur. Nebolo by na tom nič až také mimoriadne, ak by sa tomuto automobilovému gigantu v roku 2024 darilo. Nie je to však tak.

Donald Trump Čítajte viac Katastrofa pre Stellantis a VW: Trumpove clá ich pripravia o miliardy

Tavares v decembri odstúpil z postu generálneho riaditeľa práve pre chabé výsledky. Obrat spoločnosti klesol o 17 %, na 156,9 miliardy eur, a zisk sa prepadol o gigantických 70 %, na 5,5 miliardy eur. Predaj vozidiel sa znížil o 12 %, na 2,6 milióna kusov. Navyše si Tavares pohneval americkú časť koncernu, pustil sa do vojny s talianskou vládou a zhoršil vzťahy s ďalšími európskymi výrobcami automobilov, združenými v organizácii ACEA, odkiaľ Stellantis vystúpil už pred troma rokmi. Tým poškodil lobing automobiliek za zmiernenie sankcií v súvislosti s vyžadovaním nereálne nízkych emisií CO2 či za oddialenie zákazu spaľovacích motorov v Európskej únii.

fiat-500e-drivingeco4-1024x683 Čítajte viac Elektrogate? Taliani obvinili Stellantis, VW a Teslu z klamania o dojazde elektroáut

Stellantis teraz hasí množstvo požiarov, ale Tavaresa sa to už netýka. Môže si užívať honorár snov. A to sme sa dotkli len špičky ľadovca. Ako uvádza web Motor 1, v roku 2021 predstavovala odmena pre Tavaresa 19 153 507 eur, rok nato zarobil 23 459 006 eur a vrchol preň predstavoval rok 2023, keď inkasoval 36 494 025 eur. No a k tomu musíme prirátať vlaňajšiu odmenu, spomínaných 23 085 718 eur. Počas štyroch rokov na čele si tak Tavares polepšil o astronomických 102 192 256 eur. Stále však nie sme na konci, pretože podľa zmluvy o uvoľnení z funkcie má tento rok Tavares nárok na ďalšie dva milióny eur a na desať miliónov za splnenie „druhého míľnika“. V januári 2026 získa ešte 800 000 akcií.

Peugeot 308 - 2022 Čítajte viac Stellantis si patentoval výfuk pre elektromobily. Nie, nejde len o parádu

Rok 2025 sa pritom nezačal pre Stellantis optimisticky. V 27 krajinách Európskej únie ale tiež na Islande, v Lichtenštajnsku, Nórsku, vo Švajčiarsku a v Spojenom kráľovstve klesli jeho predaje o 16 % v porovnaní s januárom 2024. Jedinou značkou, ktorá vykázala rast, je Alfa Romeo, no jej registrácie sú z hľadiska veľkosti Stellantisu marginálne. Viac sa dozvieme 30. apríla, keď spoločnosť oznámi výsledky za prvý štvrťrok. V tom čase by možno mohlo byť známe aj meno nástupcu Carlosa Tavaresa. Podnik zatiaľ vedie predseda predstavenstva John Elkann. Pod Elkannovou taktovkou už Stellantis pristúpil k zmenám v manažmente a k zjednodušeniu organizačnej štruktúry.

Antonio Filosa – Chief Executive Officer, Jeep® Brand Čítajte viac Zemetrasenie v Stellantise pokračuje. Nového šéfa má Peugeot, Jeep aj DS

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #plat #Carlos Tavares #Stellantis
Články podľa značiek