
Nie je tajomstvom, že budúcnosť Alpine je čisto elektrická. Čoskoro sa rozlúčime s legendou A110, ktorá zohrala dôležitú úlohu pri reinkarnácii značky. Nahradí ju elektrický model. Ešte predtým sa však k elektrickému hatchbacku A290, ktorý je výkonnejšou dvojičkou Renaultu R5 E-Tech, pridá celkom nové SUV A390. Pôjde o novú vlajkovú loď, ktorú Alpine definuje skôr ako zvýšený športový fastback, než klasické SUV. Základom bude platforma AmpR Medium, ktorú už využíva Renault Scénic E-Tech alebo Nissan Ariya. Prejde však rozsiahlym tuningom, aby sa Alpine jasne odlíšila od svojich technologických súrodencov mainstreamových značiek.

Šušká sa, že A390 bude k dispozícii nielen v dvojmotorovej verzii, ale dokonca vo verzii s troma elektromotormi – jedným na prednej a dvoma na zadnej náprave. Výkon by tak mohol dosiahnuť až 440 kW. Táto architektúra umožní obzvlášť precízne rozdelenie hnacieho momentu medzi nápravy a jednotlivé kolesá. Dynamike, ktorá má pripomínať atletické kupé A110 R, bude musieť byť prispôsobený podvozok vrátane rozšírenia rozchodu, tvrdšieho odpruženia a odolnejších bŕzd. Spoľahlivosť teraz Alpine overuje v krutých mrazoch na severe Švédska, kde dosahujú teploty až mínus 40 stupňov Celzia. Testuje sa tu tiež päť špecifických jazdných režimov vrátane okruhového Track, ktorý by ste na Scénicu E-Tech hľadali márne.

Spolu so snímkami testovacích prototypov zahalených v kamufláži Alpine zverejňuje aj niektoré podrobnosti. Preto vieme, že novinka bude mať na dĺžku 4 616, na šírku 1 885 a na výšku 1 532 mm. Ponúknuť má dostatok miesta pre piatich cestujúcich. Okrem autonómneho dizajnu dostane A390 unikátny svetelný podpis inšpirovaný konceptom A390 Beta. Pod prednou svetelnou lištou sa tak objaví zhluk trojuholníkových diód, ktoré majú evokovať kométu. Grafiku zadných svetiel Alpine tají. Pod maskovacou fóliou tiež jasne tušiť pozdĺžny prelis na kapote. Žiaľ, bezrámové okná konceptu sa do série nedostanú. Tvarom zadného stĺpika bude A390 pripomínať kupé A110.
Interiér ostáva tajomstvom, no Alpine prezradilo, že A390 dostane športový volant potiahnutý kožou Nappa, inšpirovaný svetom pretekárskych áut. Tak ako v monopostoch F1 bude obsahovať tri ovládače – OV (Overtake), RCH (Recharge) a prepínač jazdných režimov. Špičkovú audiosústavu dodá francúzska spoločnosť Devialet a pneumatiky zas Michelin. Budú mať označenie A39, aby bolo jasné, že sú navrhnuté špeciálne pre prvé „SUV“ Alpine. Výrobu zabezpečí domovský závod Alpine v Dieppe. Viac sa dozvieme 27. mája; na tento deň je naplánovaná svetová premiéra pri príležitosti 70. výročia značky. Novinka si trúfa konkurovať napríklad novému elektrickému Porsche Macan.
