Elektrická eufória dostala Mercedes-Benz do poriadnych problémov. Vlani síce predal takmer rovnaký počet áut v porovnaní s rokom 2023, no ak sa pozrieme na elektromobily, ktoré mali byť jeho budúcnosťou, je jasné, že ho ťahajú ku dnu. Odbyt modelov EQ klesol totiž v medziročnom porovnaní o 23 % a v poslednom štvrťroku dokonca 26 %. Jednoducho, o modely EQ nie je ani zďaleka taký záujem, ako Mercedes-Benz predpokladal. To nehrá do karát pôvodnému zámeru stať sa do konca dekády čistou elektromobilkou. A tak sa v Stuttgarte rozhodli pre razantnú zmenu stratégie.

Odchod spaľovacích motorov sa odkladá o päť rokov a automobilka už do roku 2027 predstaví celkom 19 modelov poháňaných spaľovacími motormi. Ráta dokonca s veľkoobjemovými motormi. Jedným, z nich má byť „plnotučný“ 8-valec s plochým kľukovým hriadeľom. Zamieriť by mal pod kapotu kabrioletu a kupé triedy CLE, ale vylúčené nie je ani to, že nakoniec sa po fiasku štvorvalcových plug-in hybridných modelov AMG objaví aj v ostrej triede C63 AMG, teda v triede C, o ktorej stuttgartská automobilka od začiatku tvrdila, že nemôže využívať viac ako 4-valcový motor.

Teraz sa zdá, že si Mercedes-Benz nechal predsa len zadné vrátka. Vývoj 8-valca charakterizuje ako „strategický vývoj“. Nový 8-valec má byť mild-hybridný a plniť emisnú normu Euro 7. Mercedes-Benz nie je pritom jedinou automobilkou, ktorá mení kurz predchádzajúceho rozhodnutia prejsť v najbližších rokoch na čisto elektrický pohon. Napríklad Porsche začiatkom tohto mesiaca uviedlo, že investuje 800 miliónov eur v súvislosti s rozšírením ponuky modelov so spaľovacím motorom a plug-in hybridných modelov po neuspokojivých predajoch elektromobilov Taycan a Macan EV.