Audi malo v minulosti v koncerne Volkswagen síce vždy pozíciu tej lepšej značky, no rozhodne nedosahovalo prémiový imidž Mercedesu-Benzu a BMW. K veľkej zmene došlo až v deväťdesiatych rokoch, keď sa ku kormidlu dostal Ferdinand Piech. Ten dokázal urobiť z Audi skutočného rivala automobiliek zo Stuttgartu a Mníchova. Slogan „náskok vďaka technike“ sprevádzala aj nekompromisná kvalita. Vrátane kvality spracovania interiérov. Audi dokonca nasadilo latku tak vysoko, že s ňou mali čo robiť aj jeho súperi. V posledných rokoch sa ale štyri kruhy svojim rivalom opäť vzdialili, no nie tým správnym smerom.

Bohužiaľ, platí to aj o jeho nových modeloch, ktorých prišlo vlani naozaj neúrekom. Spomeňme nové Audi A6 e-tron, Audi A5 či nové SUV Q5 a Q6 e-tron. Audi síce predstavilo takzvaný digitálne pódium a tvrdilo, že všetky novinky vyvíja zvnútra von, pretože zákazníci používajú autá spoza volantu, ale akosi zanedbalo kvalitu materiálov. Kritika sa strhla hneď v prvých testoch zo strany novinárov aj zákazníkov. V kabínach sa objavili tvrdé plasty vo výplniach dverí alebo na schránke pred spolujazdcom – v minulosti čosi nemysliteľné. Ako budú asi tieto diely vyzerať po pár rokoch… Sympatické je, že samotné Audi kritiku neodmieta.

Oscar da Silva Martins, vedúci produktovej a technologickej komunikácie v Audi, novinárom z magazínu Motor1 otvorene povedal: „Vieme o tom, v minulosti sme boli určite lepší, pokiaľ ide o kvalitu, ale znova sa tam dostaneme.“ Dodal, že nároky zákazníkov a médií na kvalitu Audi boli možno podcenené. K zlepšeniu má dôjsť postupne, napríklad s príchodom nových modelových rokov a faceliftov. Motor1 však na obranu Audi konštatuje, že ingolstadtská značka v tom nie je celkom sama a že kvalita materiálov išla nadol napríklad aj v Mercedesoch-Benzoch. BMW sa zas citeľne zlepšuje po tom, čo v roku 2010 dosiahlo „dno“ radom 3 generácie F30.