Súčasná generácia Compassu prišla na trh v roku 2016. Teda ešte v časoch koncernu FCA (Fiat-Chrysler), keď sa o fúzii s PSA ešte nikomu ani nesnívalo. Tretia generácia, ktorá sa predstaví tento rok, preto prejde radikálnou zmenou. Využije úplne novú platformu koncernu Stellantis. Multienergetickú architektúru STLA Medium už dobre poznáme z Peugeotu 3008 či Oplelu Grandland. Neskôr ju využije aj nový Citroën C5 Aircross a Alfa Romeo Stelvio.

To znamená, že k dispozícii budú mild-hybridné, plug-in hybridné aj čisto elektrické verzie. Mild-hybrid použije trojvalec 1,2 PureTech s dvojspojkovou prevodovkou s integrovaným elektromotorom, plug-in hybrid dostane 4-valec 1,6 PureTech a elektrická verzia bude ťažiť z jedného alebo dvoch elektromotorov. Na základe Peugeotu e-3008 možno predpokladať, že batéria s kapacitou 96 kWh by mu mohla zaručiť dojazd viac ako 600 km. Šušká sa, že elektrická verzia bude jedinou s pohonom oboch náprav.
Kým technológia pohonu bude prísne unifikovaná, príslušnosť k legendárnej off-roadovej značke má demonštrovať unikátny dizajn. Predstavu o ňom si môžeme urobiť na základe prvých zverejnených skíc. Compass dostane typickú masku so siedmimi otvormi, tentoraz osvietenými, a robustné hranaté lemy blatníkov. Novinkou budú zatmavené stĺpiky, ktoré vytvoria efekt „plávajúcej“ strechy. Nechýbajú ani „dobrodružné“ strešné lyžiny na uchytenie nákladu.

Predpokladáme, že Jeep si presadí určité úpravy, ktoré by mu mohli zabezpečiť lepšie jazdné vlastnosti v teréne, ako majú jeho technickí súrodenci. Napríklad lepšie chránený podvozok, vyššiu svetlú výšku či špecifický jazdný program pre jazdu mimo asfaltu. Nový Compass budú vyrábať v talianskom závode Melfi a to už polovice tohto roka. Predstavený by mohol byť na jar. Najprv sa bude predávať v Európe, až neskôr zamieri za Atlantik.