
Britská firma Warwick Acoustics je známa výrobou špičkových elektrostatických slúchadiel. Ich reproduktory generujú zvuk odlišným spôsobom ako bežné meniče s magnetom a cievkou. Využívajú totiž ultratenkú membránu, ktorá je umiestnená medzi dvoma perforovanými elektródami, takzvanými statormi. Membrána je vyrobená z vodivého materiálu a je permanentne nabitá. Keď sa na statory privedie striedavé napätie v podobe hudobného signálu, vytvorí sa elektrostatické pole, ktoré priťahuje alebo odpudzuje membránu, čím vzniká pohyb vzduchu a tým aj zvuk. Výsledkom je mimoriadne presný a neskreslený zvuk.

Táto technológia je však zaujímavá aj z celkom iných dôvodov. Elektrostatické reproduktory sú až o 90 % ľahšie a majú o 90 % nižšiu spotrebu energie. Čo viac by si mohli priať výrobcovia elektromobilov, ktorí sa snažia zredukovať spotrebu elektrického príslušenstva vozidiel vrátane audia a klimatizácie na minimum, aby čo najviac energie z trakčne batérie smerovalo na kolesá. Spoločnosť Warwick Acoustics sa tejto príležitosti chytila a oznámila, že vyvinula elektrostatický audiosystém pre elektromobily. Objaví sa už v tomto roku v prémiovom elektromobile zatiaľ nešpecifikovanej značky. V každom prípade prebehli testy na upravenom Polestare 2.
Warwick Acoustics tvrdí, že jej nová technológia predĺži dojazd elektromobilu s batériou, ktorá má kapacitu 100 kWh, až o 32 km. Samozrejme, pri počúvaní hudby. Teoreticky by to znamenalo, že elektromobil môže byť vďaka ekonomickejšiemu audiosystému vybavený batériou s kapacitou o 5 kWh nižšou, bez straty dojazdu, čo predstavuje úsporu 580 eur. Zaujímavé je aj to, že kým iné úsporné technológie elektromobilov sa nezaobídu bez kompromisov, audio Warwick Acoustics ponúka naďalej špičkový zvuk. Výhodou sú tiež kompaktné rozmery, takže reproduktory sa dajú ľahšie integrovať do vozidla, napríklad priamo do opierok hláv.

Každý cestujúci by tak mohol mať k dispozícii vlastnú zvukovú „bublinu“. Mohol by počúvať vlastný obsah a nerušiť ostatných. Z prvých testov v Polestare 2, kde Warwick Acoustics technológiu demonštroval, boli zatiaľ audiofili nadšení. Čistota a hĺbka zvuku mali byť priam dokonalé. Podľa šéfa Mikea Granta už firma spolupracuje s viacerými automobilkami, ktoré o novinku prejavili záujem. A hoci Grant neprezradil, v ktorom aute bude mať systém svetovú premiéru, šepká sa, že by ním mohol byť prvý plne elektrický Range Rover. Ten zamieri na trh ešte tento rok.