Zatiaľ čo predaj áut koncernu Volkswagen slabne, firme sa vlani podarilo dosiahnuť opäť rekordný predaj jej celkom iného výrobku – currywurstu, teda klobásky s karí. Vlani sa v jedálňach a supermarketoch predalo rekordných 8,552 milióna kusov. To bolo o takmer 200-tisíc viac ako v predchádzajúcom roku, keď bol predaj tiež rekordný. S odvolaním sa na informácie závodnej rady a hovorkyne koncernu to uviedla agentúra DPA.
„S viac ako ôsmimi miliónmi predaných Volkswagen Original Currywurst oslavujeme nový predajný rekord,“ napísal na sieti LinkedIn personálny riaditeľ Gunnar Kilian. Koncern tak predal takmer toľko currywurstov ako automobilov. Na rozdiel od klobás však predaj automobilov všetkých značiek vlani koncernu klesol o 2,3 percenta na 9,03 milióna. V porovnaní so všetkými značkami koncernu je currywurst dokonca najpredávanejším produktom. Áut najväčšej značky koncernu VW sa vlani predalo zhruba 5,2 milióna.

Podnik pripisuje rekordný záujem novým variantom, ako je variant hotdog, uvedený na trh v roku 2021. Toho sa vlani predalo 2,18 milióna kusov, zatiaľ čo klasického currywurstu sa predalo 6,317 milióna kusov. Ďalšie varianty by mali nasledovať. „Na našom currywurstovom prevrate sa už pracujeme!“ uviedol Kilian.

Vyradenie currywurstu z ponuky podnikovej jedálne v hlavnej budove centrály nemeckej automobilky Volkswagen vo Wolfsburgu v roku 2021 vzbudilo značný rozruch. Okrem iných kritizoval tento krok aj bývalý nemecký kancelár Gerhard Schröder. Jedáleň vtedy prešla na vegetariánsku stravu, v lete 2023 však začala znova currywurst ponúkať. V ostatných viac ako 30 jedálňach a kioskoch v závode zostal currywurst v ponuke zachovaný.
Firemný currywurst bol zavedený v roku 1973 a dá sa kúpiť aj v mnohých supermarketoch v Dolnom Sasku. Vyrába sa v mäsiarstve, ktoré je súčasťou závodu Volkswagen Service Factory, a má dokonca vlastné katalógové číslo dielu, ktoré sa v automobilovom priemysle priraďuje každému dielu, aby bolo možné ho presne identifikovať. V prípade currywurstu je to 199 398 500 A.