
Škoda sa pochválila hospodárskymi výsledkami za rok 2024. Nás však nezaujímajú superlatívy, ktoré prezentuje sám šéf Klaus Zellmer v takmer 12 minútovom videu. Zaujímavý je jeho samotný záver, kde sa objavujú po prvýkrát snímky sériovej podoby nového 7-miestneho elektrického SUV, ktoré sa stane novou vlajkovou loďou Škody. Tento zámer naznačila česká automobilka už v roku 2022 konceptom Vision 7S s tým, že sériový model dorazí k zákazníkom v roku 2026. Ako ale vieme, vývoj predaja elektromobilov neprebieha tak hladko, ako si kapitáni automobilového priemyslu predstavovali a tak sa aj Škoda rozhodla posunúť príchod elektromobilov.
Škoda prezentuje vlaňajšie výsledky

Približne pol roka meškal nový Elroq a nie inak to bude s pripravovaným 7-miestnym SUV. Síce sa predstaví v roku 2026, ale zákazníci od neho dostanú kľúče až v roku 2027. Dnes si však môžeme urobiť bližšiu predstavu o jeho dizajne. Práve vďaka bilančnému videu. Je jasné, že novinka, o ktorej sa šušká, že by sa mohla volať Eviatiq, bude pokračovať v štylistickom jazyku Modern Solid. Predná časť dostane masku Tech Deck Face aj denné svetlá v tvare pixelov, ktoré poznáme z Elroqa aj faceliftu Enyaqu. Z konceptu Vision 7S preberie veľké SUV efektný dizajn zadných svetiel v tvare písmena T. Naopak, niektorých futuristických prvkov štúdie sa bude musieť vzdať.

Napríklad bezrámových okien dverí, výsuvných kľučiek, absentujúceho stredového stĺpika, digitálnych spätných zrkadiel či zadného páru dverí, ktorý sa otváral protismerne. Kvôli nákladom bude finálna verzia o čosi konvenčnejšia. Základné proporcie by mali byť zachované, vrátane obrovského rázvoru náprav 3 075 mm, ktorý umožní namontovať do podlahy batériu s využiteľnou kapacitou až 86 kWh, čo je o deväť viac ako v Enyaqu. Dojazd by sa tak mohol natiahnuť na sľubovaných 600 km. Predpokladá sa, že k dispozícii budú verzie – so zadným náhonom a pohonom oboch náprav. Hovoriť o výkone je predčasné, ale predpokladáme, že elektromotory si novinka požičia z Enyaqu, s ktorým bude zdieľať platformu MEB.

Slabšia verzia by mohla disponovať výkonom 150 a silnejšia výkonom 220 kW. Prípadne 250 kilowattmi, čo bol výkon niekdajšej verzie Enyaq RS. V kabíne by malo mať 7-miestne SUV veľkú 13-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku, päťpalcový virtuálny kokpit, head-up displej , ovládače Smart dials a tiež množstvo praktických prvkov „simply clever“, vrátane originálnej detskej autosedačky umiestnenej na stredovej konzole v protismere jazdy. Je možné, že v ponuke bude aj päťmiestna verzia s obrovským batožinovým priestorom. Nabíjanie urýchli podpora nabíjacieho výkonu až 200 kW. Nové veľké SUV si bude na trhu merať sily nielen s Peugeotom e-5008 ale aj o čosi väčšou Kiou EV9 alebo novým Hyundaiom Ioniq 9.