Honda patrí spolu s Toyotou a Hyundaiom k vodíkovým priekopníkom, aj keď nemá v súčasnosti v ponuke komerčne dostupný vodíkový model. Pôvodný sedan Clarity už nevyrába a jej vodíkové SUV Honda CR-V e-FCEV, ktoré vzniklo v spolupráci s General Motorsom, je k dispozícii len formou prenájmu v Kalifornii. To, ale neznamená, že na vodíkový pohon zanevrela. Vo vlastnej réžii vyvíja totiž úplne nový palivový článok, o ktorom tvrdí, že má väčší výkon a je až dvakrát lacnejší ako ten v CR-V.

Aby sme boli konkrétni. Nový článok dosahuje výkon 150 kW, čo je takmer dvojnásobok v porovnaní. Navyše pracuje s napätím 450 až 850 V. Obrovský pokrok bol dosiahnutý aj v energetickej hustote. Tá je až 0,50 kW na liter, namiesto 0,14 kW/l. Účinnosť sa zas zvýšila z 56,8 na 59,8 %. To znamená, že článok môže byť oveľa menší. A je to tak. Článok má objem len 300 litrov, čo je zmenšenie o 257 litrov. Na hmotnosti sa to ale neprejavilo. Tá, naopak, vzrástla z 206 na 250 kg, ale porovnajte si to s hmotnosťou batérií v elektromobiloch.

Honda tiež sľubuje dvojnásobnú životnosť. S použitím nových palivových článkov v autách počíta Honda v roku 2027. Zatiaľ neprezradila v akom aute. Ešte o rok skôr však využije nové články vo forme nezávislého stacionárneho generátora elektrickej energie, ktorý môže byť zdrojom energie pre rôzne podniky. Masovému rozšíreniu na cestách však stále bráni zúfalo riedka sieť vodíkových čerpacích staníc. Len na ilustráciu. V celej Európe je v prevádzke necelých 300 staníc, z toho 113 v Nemecku a v USA ich je 89, z toho 74 v Kalifornii. V Českej republike majú 10 staníc a u nás je len jedna jediná.

