Na konci roku 2022 sme ešte len špekulovali, či BYD postaví v Európe jednu továreň alebo dve. Začal rok 2025 a obe fabriky sa stavajú, no čínskej automobilke to nestačí. Už niekoľko mesiacov sa hovorí o tom, že automobilka plánuje v Európe aj tretiu fabriku. V tej súvislosti sa objavili v niektorých médiách úvahy o tom, že by mohla byť na Slovensku.
To by však veľký zmysel nedávalo, pretože o pár mesiacov BYD dokončí svoju veľkú fabriku v Maďarsku a druhú postaví v Turecku. Ak by mal stavať v tejto dekáde ešte tretiu, bude zrejme v západnej Európe, z hľadiska logistiky to dáva väčší zmysel. Pokiaľ ide o Slovensko, jedna novinka v súvislosti s automobilkou BYD tu predsa len je – jej oficiálny vstup na slovenský trh s osobnými autami je už doslova predo dvermi.

Zdroj priamo z prostredia čínskej automobilky uviedol, že najväčším favoritom na tretiu fabriku BYD-u je aktuálne Nemecko, aj keď interne je táto voľba spochybňovaná kvôli vysokým nákladom na prácu a energie v krajine a nízkej flexibilite, vyplývajúcej aj zo silnej pozície odborov. Zatiaľ vraj nebolo prijaté konečné rozhodnutie. Agentúre Reuters potvrdil túto informáciu ďalší zdroj s tým, že Nemecko si získalo priazeň čínskej automobilky aj tým, že sa postavilo proti clám EÚ na autá vyrobené v Číne. V prospech Nemecka hovorí aj fakt, že niektoré miestne továrne sú z hľadiska výrobnej kapacity nevyťažené a napríklad taký Volkswagen by sa nebránil myšlienke vyrábať na svojich linkách čínske autá.
Práve clá, respektíve snaha vyhnúť sa im, sú dôvodom, prečo sa čínski výrobcovia automobilov snažia vybudovať výrobné a montážne závody v Európe. Navyše Európa je pre čínske automobilky atraktívnym trhom aj preto, lebo ich domáci trh je vysokokonkurenčný a v posledných mesiacoch začal stagnovať, aj keď ho opäť výrazne oživili vládne dotácie. S nimi sa však dlhodobo rátať nedá.