Fio bankaFio banka

Na Slovensku nebude. Tretiu európsku fabriku postaví BYD asi v Nemecku

BYD zrejme postaví svoju tretiu fabriku v Nemecku. Sú tam totiž voľné výrobné kapacity a automobilka má výrazný záujem aj o západoeurópsky trh.

18.03.2025 16:00
BYD Explorer No 1 - obria loď na prepravu áut Foto:
BYD zatiaľ osobné autá do Európy dováža, no už onedlho ich v nej začne aj vyrábať.
debata (66)

Na konci roku 2022 sme ešte len špekulovali, či BYD postaví v Európe jednu továreň alebo dve. Začal rok 2025 a obe fabriky sa stavajú, no čínskej automobilke to nestačí. Už niekoľko mesiacov sa hovorí o tom, že automobilka plánuje v Európe aj tretiu fabriku. V tej súvislosti sa objavili v niektorých médiách úvahy o tom, že by mohla byť na Slovensku.

To by však veľký zmysel nedávalo, pretože o pár mesiacov BYD dokončí svoju veľkú fabriku v Maďarsku a druhú postaví v Turecku. Ak by mal stavať v tejto dekáde ešte tretiu, bude zrejme v západnej Európe, z hľadiska logistiky to dáva väčší zmysel. Pokiaľ ide o Slovensko, jedna novinka v súvislosti s automobilkou BYD tu predsa len je – jej oficiálny vstup na slovenský trh s osobnými autami je už doslova predo dvermi.

byd ship Čítajte viac Čínsky BYD sa vyhne clám. V Turecku postaví továreň s kapacitou 150 000 áut

Zdroj priamo z prostredia čínskej automobilky uviedol, že najväčším favoritom na tretiu fabriku BYD-u je aktuálne Nemecko, aj keď interne je táto voľba spochybňovaná kvôli vysokým nákladom na prácu a energie v krajine a nízkej flexibilite, vyplývajúcej aj zo silnej pozície odborov. Zatiaľ vraj nebolo prijaté konečné rozhodnutie. Agentúre Reuters potvrdil túto informáciu ďalší zdroj s tým, že Nemecko si získalo priazeň čínskej automobilky aj tým, že sa postavilo proti clám EÚ na autá vyrobené v Číne. V prospech Nemecka hovorí aj fakt, že niektoré miestne továrne sú z hľadiska výrobnej kapacity nevyťažené a napríklad taký Volkswagen by sa nebránil myšlienke vyrábať na svojich linkách čínske autá.

Práve clá, respektíve snaha vyhnúť sa im, sú dôvodom, prečo sa čínski výrobcovia automobilov snažia vybudovať výrobné a montážne závody v Európe. Navyše Európa je pre čínske automobilky atraktívnym trhom aj preto, lebo ich domáci trh je vysokokonkurenčný a v posledných mesiacoch začal stagnovať, aj keď ho opäť výrazne oživili vládne dotácie. S nimi sa však dlhodobo rátať nedá.

Facebook X.com 66 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #čínske autá #čínska automobilka #BYD #predaj čínskych áut
Články podľa značiek