Fio bankaFio banka

Tesla má na STK vážne problémy. Po Nemecku a Dánsku už aj v Holandsku

Nie je tajomstvom, že Tesly patria k autám, ktoré z technických kontrol „vyletia“ najčastejšie. Ak to potvrdzujú štatistiky z troch krajín, nebude to náhoda. Kto je na vine?

19.03.2025 16:00
Tesla - servis Foto:
Tesly sú veľmi neúspešné na technických kontrolách. Môžu za to čiastočne majitelia, ale aj automobilka samotná. Ak sa tak deje vo viacerých krajinách, nebude to náhoda.
debata (5)

Aktuálne výsledky nemeckého TUV Reportu, teda rebríčka spoľahlivosti na základe (ne)úspešnosti v nemeckých staniciach technických kontrol, Teslu nepotešili. Model 3 skončil totiž zo 111 modelov suverénne poslednej na 111. priečke. STK neprešlo 14,2 % Tesiel s vekom do troch rokov, teda prakticky nových áut. No a ak sú staršie a majú od štyri do päť rokov, neprejde ich „estékačkou“ až 19,7 %. Tento podiel stačil opäť na poslednú, tentoraz 113. priečku v tejto vekovej kategórii. Možno si myslíte, že Nemci sú príliš dôslední a prísni, ale tak to nebude, pretože v TUV Reporte dosahujú lepšie výsledky aj Dacia či Fiaty. A navyše, sú tu ďalšie krajiny, kde Tesla v spoľahlivosti prepadáva.

TUV Report - 2017 Čítajte viac TÜV Report 2025: Megarebríček spoľahlivosti zánovných áut ovládli nemecké značky

V takom Dánsku neprejde STK 23 % Tesiel 3, vyrobených po roku 2020. No a najnovšie správy máme z Holandska, kde sa o výsledky Modelu 3 na tamojších staniciach technickej kontroly zaujímal magazín Autoweek. Správy, ktoré zistil, nie sú povzbudivé. V Holandsku bolo vydaných 61 613 registračných značiek pre Teslu 3. Z nich 55 610 má už za sebou tamojšiu STK. Výsledok? Kontrolou neprešlo 18 874 vozidiel, teda 34 %. Neznie to lákavo, najmä ak si uvedomíme, že ide o každé tretie vozidlo. Dôvody boli rôzne, ale všetky naznačujú, že Muskova filozofia, že elektromobily nepotrebujú pravidelnú servisnú starostlivosť, znamená, že majitelia jazdia s autami v zlom technickom stave.

Tesla 3 - brzdy Čítajte viac Teslu vyšetrujú už aj v Nemecku. Dôvod? Desivé brzdenie

Až 2 787 áut vyletelo z STK kvôli zjazdeným pneumatikám a 1 890 kvôli poškodeným pneumatikám. Jednoducho, majitelia Tesiel sú presvedčení, že o svoje autá sa nemusia starať. To malo vplyv aj na 2 706 prípadov nesprávne nastavených hmlových svetiel, 7 588 prípadov nesprávne nastavených stretávacích svetiel, 362 prípadov neosvetlenej poznávacej značky, 1 253 prípadov zle fungujúcich stieračov či 295 prípadov poruchy ostrekovačov. No sú tu aj vážnejšie poruchy. Holandskí technici „vyrazili“ z STK 350 Tesiel kvôli silne skorodovaným brzdovým kotúčom a 431 vozidiel kvôli guľovým čapom riadenia. Možno si poviete, že niektoré výhrady nesúvisia s autom, napríklad tie s pneumatikami či so svetlami. Ale pneumatiky a svetlá majú aj iné autá a napriek tomu neodchádzajú z kontrol s takým mizerným výsledkom.

TUV - technická kontrola Čítajte viac TÜV Report: Aká je spoľahlivosť áut ‘stredného veku’? Najlepšie sú nemecké a japonské

Dá sa teda povedať, že Tesly ničia pneumatiky či zavesenie pre vysokú hmotnosť a vysoký výkon, ktorý im dá zabrať. Ale potom má používať Tesla pneumatiky, ktoré s vyššou záťažou počítajú. Podobne je to s koróziou brzdových kotúčov. Áno, väčšina spomalení prebieha rekuperáciou, takže brzdy nemajú veľa práce a korodujú. Potom má ale Tesla vytvoriť systém, ktorý silnej korózii bráni, napríklad občasným využitím hydraulického brzdenia namiesto rekuperačného. Viete si predstaviť, že s takými brzdami potrebujete v núdzovej situácii prudko spomaliť? Jednoducho, nie všetko možno hodiť na plecia majiteľov, i keď mnoho z nich je uvedených do omylu, že elektrické autá servis nepotrebujú, pretože sa na nich vlastne nemá čo pokaziť.

Donald Trump - Tesla S Čítajte viac Choré: Trump si kúpil Teslu za 80 000 dolárov. Muska však obral o miliardy

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 5 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Tesla #STK #spoľahlivosť áut
Články podľa značiek