Aktuálne výsledky nemeckého TUV Reportu, teda rebríčka spoľahlivosti na základe (ne)úspešnosti v nemeckých staniciach technických kontrol, Teslu nepotešili. Model 3 skončil totiž zo 111 modelov suverénne poslednej na 111. priečke. STK neprešlo 14,2 % Tesiel s vekom do troch rokov, teda prakticky nových áut. No a ak sú staršie a majú od štyri do päť rokov, neprejde ich „estékačkou“ až 19,7 %. Tento podiel stačil opäť na poslednú, tentoraz 113. priečku v tejto vekovej kategórii. Možno si myslíte, že Nemci sú príliš dôslední a prísni, ale tak to nebude, pretože v TUV Reporte dosahujú lepšie výsledky aj Dacia či Fiaty. A navyše, sú tu ďalšie krajiny, kde Tesla v spoľahlivosti prepadáva.

V takom Dánsku neprejde STK 23 % Tesiel 3, vyrobených po roku 2020. No a najnovšie správy máme z Holandska, kde sa o výsledky Modelu 3 na tamojších staniciach technickej kontroly zaujímal magazín Autoweek. Správy, ktoré zistil, nie sú povzbudivé. V Holandsku bolo vydaných 61 613 registračných značiek pre Teslu 3. Z nich 55 610 má už za sebou tamojšiu STK. Výsledok? Kontrolou neprešlo 18 874 vozidiel, teda 34 %. Neznie to lákavo, najmä ak si uvedomíme, že ide o každé tretie vozidlo. Dôvody boli rôzne, ale všetky naznačujú, že Muskova filozofia, že elektromobily nepotrebujú pravidelnú servisnú starostlivosť, znamená, že majitelia jazdia s autami v zlom technickom stave.

Až 2 787 áut vyletelo z STK kvôli zjazdeným pneumatikám a 1 890 kvôli poškodeným pneumatikám. Jednoducho, majitelia Tesiel sú presvedčení, že o svoje autá sa nemusia starať. To malo vplyv aj na 2 706 prípadov nesprávne nastavených hmlových svetiel, 7 588 prípadov nesprávne nastavených stretávacích svetiel, 362 prípadov neosvetlenej poznávacej značky, 1 253 prípadov zle fungujúcich stieračov či 295 prípadov poruchy ostrekovačov. No sú tu aj vážnejšie poruchy. Holandskí technici „vyrazili“ z STK 350 Tesiel kvôli silne skorodovaným brzdovým kotúčom a 431 vozidiel kvôli guľovým čapom riadenia. Možno si poviete, že niektoré výhrady nesúvisia s autom, napríklad tie s pneumatikami či so svetlami. Ale pneumatiky a svetlá majú aj iné autá a napriek tomu neodchádzajú z kontrol s takým mizerným výsledkom.

Dá sa teda povedať, že Tesly ničia pneumatiky či zavesenie pre vysokú hmotnosť a vysoký výkon, ktorý im dá zabrať. Ale potom má používať Tesla pneumatiky, ktoré s vyššou záťažou počítajú. Podobne je to s koróziou brzdových kotúčov. Áno, väčšina spomalení prebieha rekuperáciou, takže brzdy nemajú veľa práce a korodujú. Potom má ale Tesla vytvoriť systém, ktorý silnej korózii bráni, napríklad občasným využitím hydraulického brzdenia namiesto rekuperačného. Viete si predstaviť, že s takými brzdami potrebujete v núdzovej situácii prudko spomaliť? Jednoducho, nie všetko možno hodiť na plecia majiteľov, i keď mnoho z nich je uvedených do omylu, že elektrické autá servis nepotrebujú, pretože sa na nich vlastne nemá čo pokaziť.
