V Affalterbachu, ktorý je domovom supervýkonnej divízie AMG, sa vyrábajú tie najsilnejšie 4– až 8-valcové motory pre modely Mercedes-AMG. Za jednu pracovnú zmenu ich zvládnu na linke skompletovať dva až tri. V Affalterbachu už takmer 30 rokov motory skladá aj Michael Kübler, jeho pozícia je však medzi ostatnými motorármi výnimočná. Je totiž posledným zamestnancom, ktorý vyrába legendárne motory V12. Aj keď značka AMG už dvanásťvalce pre Mercedes-Benz nepoužíva, ikonický agregát „žije ďalej“ – vďaka Talianom z automobilky Pagani.

A jednotné číslo je v jeho prípade na mieste – kým iní motorári pracujú na montážnej linke, on sa venuje jednej jedinej úlohe – stavbe silného dvanásťvalca. A naozaj ho vyrába úplne sám. Má vlastnú “dielňu”, vyzerajúcu ako dobre vybavená väčšia garáž a v nej pracuje. Postupne sa stal v AMG ikonou, nikto ho nekontroluje keď odchádza a nikoho nezaujíma, kedy príde – svoj jeden motor týždenne však odovzdá vždy načas, samozrejme pokiaľ nezasiahne vyššia moc v podobe problémov v dodávke komponentov.
Len pre zaujímavosť – za celý čas, keď vyrába motory pre Pagani si ani raz nevzal PN a svoju dovolenku rok čo rok presne zosúladí s celozávodnou dovolenkou Pagani – ak by totiž nedodal „svoje“ motory, výroba by stála. Postupne sa z neho stala ikona a napríklad na Instagrame ho sleduje takmer štvrť milióna ľudí.

Z Mannheimu dostane holý blok motora a následne začne dôkladne skladať stovky komponentov: piesty, ojnice, kľukový hriadeľ, skrutky, potrubia, ventily – všetko, čo tento ikonický agregát obsahuje. Takto dáva „dokopy“ približne 800 jeho rôznych súčastí. Keď ho skompletuje, motor sa naloží na nákladne auto a putuje do Talianska.
Michael Kübler nie je v rodine prvým, kto venoval celý svoj pracovný život trojcípej hviezde. Jeho prastarý otec a starý otec pracovali v Mercedese na motorárskej divízii celých 45 rokov, zatiaľ čo Michaelov otec bol v Daimleri kuchárom až do dôchodku. Aj preto Kübler s úsmevom hovorí, že chce v AMG zostarnúť.

Zatiaľ čo v Affalterbachu vzniká budúcnosť – AMG pracuje na čoraz intenzívnejšej elektrifikácii, testuje prvé elektrické superšporty a zameriava sa na vysokovýkonné elektrifikované modely, skutočným srdcom fabriky je inak nenápadná montážna dielňa, kde Kübler s nekonečnou trpezlivosťou a vášňou stavia a testuje motor, ktorý mnohí už nazývajú “kráľom poslednej éry spaľovacích motorov”. A o prácu má postarané zrejme na dlhšie. Značka Pagani totiž žije akoby v inom svete.
Jej zakladateľ Horacio Pagani viackrát zdôraznil, že na elektrinu prechádzať nechce a nebude, hoci s ňou trochu koketoval. A kým to platí, Michael Kübler sa bude starať o to, aby legendárny dvanásťvalec žil ďalej, aj keď sa už nemontuje pod kapotu jeho obľúbenej značky. No ako sa hovorí – čo nebolo, môže byť. Aj v AMG už pochopili, že ich klienti jednoducho preferujú silné spaľovacie motory a je možné, že sa ešte dočkáme aj v AMG nového agregátu, ktorý bude nad V8.