Mercedes-Benz spustil pilotný projekt pre nasadenie humanoidných robotov, o ktorých hovorí, že by mohli začať pracovať po boku ľudí na montážnych linkách už v priebehu nasledujúcich piatich rokov. Humanoidné roboty od americkej spoločnosti Apptronik rozšíria jeho digitálny výrobný ekosystém MO360 o funkcie s podporou UI, popri nich testujú napríklad aj fabrického četbota.
V lokalite Berlín-Marienfelde, ktorá je centrom pre globálne inovácie stuttgartskej automobilky, momentálne prebieha testovanie nových výrobných procesov a funkcií, ktorých zavedenie je možné aj s podporou operačného systému MB.OS. Až po tomto testovaní budú tieto nové procesy, funkcie a roboty použité vo výrobných linkách v iných montážnych závodoch Mercedes-Benz.
Aktuálne sa testuje integrácia humanoidných robotov do výroby, pričom stredobodom pozornosti sú zatiaľ repetitívne (opakujúce sa) úlohy v rámci logistiky. Robota Apollo bude možné spočiatku použiť napríklad na prepravovanie komponentov alebo modulov k výrobnej linke a na kontrolu kvality niektorých komponentov.
Humanoidné roboty Apollo doteraz zozbierali údaje vo výrobnom prostredí, aby mohli byť trénované na špecifické prípady použitia v rámci ekosystému MO360. Zamestnanci Mercedes-Benz ich cvičili prostredníctvom diaľkových operačných procesov a rozšírenej reality. Teraz však prichádza rozhodujúca vývojová fáza: roboty sa v Berlíne v reále učia vykonávať autonómne činnosti tak, aby medzi rokmi 2028 až 2030 mohli byť nasadené do výroby.

Bol by to svojim spôsobom precedens. Výrobcovia áut, napríklad Honda, Hyundai alebo BMW tiež experimentujú s humanoidnými robotmi, ktorých učia vykonávať opakujúce sa úlohy, ktoré by mohli byť nebezpečné alebo únavné, ale nikto ich ešte nenasadil do výroby vo veľkom meradle. Pravdou je, že BMW ich už využilo aj priamo v továrni v americkom Spartanburgu, ale tiež iba v testovacom režime.
Šéf Tesly Elon Musk síce vlani v apríli povedal, že robot Tesla Optimus by mohol byť nasadený do bežnej výroby do konca roku 2024, odvtedy je však o ňom ticho.