
Alpine sa definitívne vydalo elektrickou cestou. Ultraľahké kupé A110 so spaľovacím motorom skončí svoju púť v roku 2026. Nasledovať budú už len elektromobily. Hothatch A290 na základoch Renaultu 5 E-Tech už poznáme a v máji odhalí automobilka z Dieppe aj svoj prvý crossover A390. To ale nie je všetko. Budúci rok sa dočkáme elektrického nástupcu A110 a o rok neskôr aj 2+2 miestneho kupé s legendárnym označením A310. Medzi A110 a 310 bude podobný vzťah ako medzi Porsche Cayman a Porsche 911. Lenže v elektrickom podaní. Takže Alpine mieri naozaj vysoko. Novým GT chce podkúriť aj takým velikánom, ako je Maserati či Lotus.

A keďže čas beží ako splašený, Alpine už testuje podvozok a pohon A310 v rôznych podmienkach, nevynímajúc mrazy v blízkosti polárneho kruhu. Práve odtiaľ pochádzajú prvé snímky. Ale nenechajte sa oklamať. To, čo na nich vidíte, je síce Alpine A310, ale s cudzou karosériou. Testovacia mula je odetá do dizajnu pretekárskeho špeciálu Ligier JS2 R. Ten skrýva úplne novú platformu APP (Alpine Performance Platform), ktorú použije aj elektrické kupé A110. Jej základnou prednosťou má byť nízka hmotnosť, typická pre doterajšie modely Alpine. Lacnejšie modely A290 a 390 ostanú pri platforme AmpR Small od Renaultu.

Nevieme si to predstaviť, ale šéf Renaultu Luca de Meo tvrdí, že napriek ťažkej batérii bude novinka ľahšia ako porovnateľné auto so spaľovacím motorom. Očakáva sa, že A310, ktoré oživuje názov legendárneho kupé zo sedemdesiatych rokov, dostane až tri elektromotory – jeden vpredu a dva vzadu, podobne ako crossover A390. Na základe toho odhadujeme výkon okolo 400 kW, ale môže to byť aj viac, keďže napríklad 400 kW má aj nový Renault R5 Turbo 3E, a ten disponuje len dvoma zadnými elektromotormi. Jazdnými vlastnosťami má pritom A310 zodpovedať agilite typickej pre doterajšie modely Alpine. Pomôže vektorovanie krútiaceho momentu.

Alpine dokonca zvažuje, že kolesá budú pri zásahoch tohto systému svietiť na modro, čo má urobiť jazdu pre divákov atraktívnejšou. V prvom rade má byť ale A310 rýchle nielen v priamke, ale aj v zákrutách. Isté tiež je, že Alpine nepoužije pri A310 umelé zvuky, pripomínajúce spaľovací motor ani simuláciu radenia rýchlostí, ako je to napríklad pri Hyundai Ioniq N. Alpine skôr zvažuje, že zosilní charakteristický zvuk elektromotorov, o to bude prejav autentickejší. Na finálnu podobu A310 si budeme musieť počkať najmenej rok či dva. Veď na trh sa chystá až v roku 2028. Predpokladáme ale, že tak ako v prípade A290 a A390 predstaví automobilka najprv koncept. To čakanie skráti.