S retro autami je to ošemetné. Volkswagen sa s reinkarnáciou legendárneho Chrobáka skôr popálil, akoby s ním urobil dieru do sveta. Naopak, BMW to s Mini vyšlo na plnej čiare. A zdá sa, že návrat historických modelov postaví na nohy aj Renault. Veď na svet nedávno priviedol legendy R4 a R5. Nie je prekvapivé, že aj fanúšikov Citroënu lákala predstava na návrat niektorého z ikonických áut. Veď taký Citroën 2CV či Citroën DS sú doslova pokladmi automobilovej histórie. Nedávno sa dokonca objavili v médiách úvahy, že francúzska značka má naozaj plán vzkriesiť niektoré z nich. A nešlo len o fikciu. Sám šéf Citroënu Thierry Koskas pre britský Autocar povedal: „Naša značka má neskutočnú históriu a myslím si, že stále oslovuje veľa ľudí. Keď cestujete kdekoľvek na svete, ľudia poznajú napríklad 2CV. A my chceme využiť toto dedičstvo. Urobíme to spôsobom, ktorý si ujasníme v budúcnosti, ale, áno, chceme to využiť."

A dodal, že existujú rôzne spôsoby, ako to vyjadriť prostredníctvom produktov a spôsobu komunikácie. „Znova sme začali byť odvážni. V budúcnosti potrebujeme nejaké ikonické modely, ktoré prekvapia, či už svojím dizajnom, vlastnosťami, alebo čímkoľvek iným. Citroën presne toto vie robiť a myslím si, že to naozaj musíme urobiť znova, pretože to bude mať ‘halo efekt ‘ na ostatné modely. Potrebujeme štyri piliere pre objem a rast značky, ale potrebujeme aj nejaké ikony." Je logické, že po týchto slovách sa fanúšikovia značky nadchli pre myšlienku novodobého 2CV. Lenže prišla studená sprcha. Pre Britský Auto Express sa Koskas vyjadril o čosi konkrétnejšie a nezdá sa, že 2CV má šancu na návrat. „Neexistujú žiadne konkrétne projekty týkajúce sa prepracovanej verzie ikonického 2CV,“ povedal Koskas.

„Myslím si, že sa musíme sa pozerať dopredu. Nebudeme sa pozerať dozadu. Nie som proti zásade mať, možno jedného dňa, jedno ikonické vozidlo, ktoré bude pripomínať slávnu minulosť Citroënu, ale nechcem to robiť ako všeobecné smerovanie," narážal Koskas na vývoj v Renaulte. Základom prosperity Citroënu sa podľa neho majú stať modely C3, C3 Aicros, C4 a C5 Aircross. To sú tie štyri piliere, ktoré spomínal. Zdôraznil, že Citroën nemá v pláne ísť do menších ani väčších áut. „Segment B a C, to je naše ihrisko,“ vysvetlil. To ale nejde dokopy s jeho staršími vyjadreniami, keď Koskas spomínal príchod radikálne nového Citroënu. „Je to v podstate niečo, čo na trhu neexistuje. Je to niečo nové a veľmi v duchu DNA značky, ktorá bola za posledných 105 rokov veľmi odvážnou značkou." Tak si vyberte…