Koncern Volkswagen sa so softvérom natrápil viac ako s vývojom áut. Jeho softvérová divízia Cariad spôsobila niekoľko odstávok výroby, omeškanie nástupu nových modelov, či masívny únik dát. Cariad, pre ktorý prišiel už o miliardy, je doslova nočnou morou Volkswagenu. A tak sa obracia na tých, ktorí to vedia. Tak napríklad pripravovaný malý elektrický Volkswagen ID.1 dostane softvér od amerického Rivianu, do ktorého investoval nemecký gigant päť miliárd dolárov.

V Číne zasa Volkswagen plánuje využiť softvérové riešenia partnerských automobiliek Xpeng, SAIC či FAW. No nakoniec môže čínsky softvér doraziť aj do Európy a dokonca nielen do Volkswagenov, ale aj do Škody. Už dávnejšie využíva totiž Volkswagen softvérové riešenia, napríklad infotainmenty čínskej spoločnosti EcarX, v produktoch vyrábaných v Brazílii a v Indii. V hre je teraz rozšírenie spolupráce o Európu. Aj keď Volkswagen zatiaľ tieto informácie nekomentoval, k téme sa vyjadril samotný zakladateľ EcarX Shen Ziyu.

Ten agentúre Reuters povedal, že „obe spoločnosti sa snažia rozšíriť partnerstvo tak, aby zahŕňalo aj autá Škody predávané v Európe. Súčasná dohoda EcarX s Volkswagenom obsahuje vlastný čip čínskeho vývoja a softvér, pričom autám ponúka funkcie, ako je rozpoznávanie hlasu a navigačné aplikácie. Pre Európu by sa mohla rozšíriť o ďalšie funkcie, keďže EcarX sa venuje aj asistenčným systémom a rôznym úrovniam autonómneho riadenia. V spojení so Škodou sa priamo spomína pojem „smart car“, teda inteligentného auta.